Adevărata capsulă a timpului: un Audi 100, cu doar 6,652 km la bord, scos la vânzare în Germania!

11 Octombrie 2020, 11:04
Ilie Toma
Am tot scris despre exemplare superbe de colecţie Mercedes-Benz sau BMW în ultima vreme, dar a trecut vreme bună de când nu ne-a nimerit în atenţie vreun Audi. Iar acest exemplar, un legendar Audi 100, care era cândva foarte popular şi în ţara noastră, e în măsură să ne lase pe toţi cu gura căscată, pentru că e o adevărată capsulă a timpului, fiind conservat până azi în aceeaşi stare de automobil nou ca şi atunci când a ieşit din uzină. Totodată, maşina asta ne poate arăta astăzi cum era ea, de fapt, în condiţie de nouă, făcând-i nostalgici pe toţi cei care au avut vreun asemenea Audi vreodată, dar l-au văzut doar în stare de maşină la mâna a doua.
Aşadar, e un Audi 100 pe care-l recunoaştem cu toţii, şi care, în funcţie de ţară, a avut tot soiul de porecle. Pentru memoria noastră colectivă, acesta pare a fi prima generaţie de Audi 100, dar asta doar pentru că cele anterioare n-au prea ajuns a fi importate masiv după independenţă. De fapt, această generaţie e a treia la număr, prima fiind lansată încă în 1968. A treia generaţie de Audi 100 şi-a văzut debutul în 1982 şi a fost produsă până în 1991.
Acest exemplar de culoare roşie de care vorbim noi azi a fost produs în 1988, fiind livrată aceluiaşi proprietar care a deţinut-o până în azi, înainte de a fi transmisă spre vânzare unei companii din Germania. Pentru că e vorba de anul 1988, pe eticheta metalică a maşinii mai stă scris Germania de Vest ca ţară producătoare.
Sub capota acestui Audi e amplasat un motor pe benzină, aspirat natural, de 1.8 litri, care dezvoltă 89 CP, beneficiind de injecţie electronică. Motorul e cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte, iar tracţiunea se realizează pe puntea faţă. De fapt, motorul de 1.8 litri a fost cel mai puţin puternic de pe această generaţie Audi, aşa că unii colecţionari foarte pretenţioşi ar putea spune că maşina asta nu e tocmai cea mai interesantă motorizare pentru a fi plasată într-o colecţie. Însă pentru mult mai mulţi oameni asta nu va conta, valoarea ei emoţională venind din starea impecabilă şi din amintirile pe care le poate trezi un asemenea model în mintea multora.
Aşadar, maşina stat practic nemişcată în cei 32 de ani de când e produsă, pentru că a adunat pe bord doar 6,652 km! Dar praful se pusese pe ea — în rest, e absolut lipsită de rugină sau alte probleme. Totuşi, ne dăm cu toţii seama că anumite componente, mai ales de cauciuc, se pot învechi de la simpla staţionare în timp, aşa că, compania germană care o vinde acum, i-a făcut o amplă verificare tehnică, realizându-i şi toată mentenanţa necesară.
Au fost schimbate toate consumabilele motorului, iar pe lângă asta — şi toate furtunurile de cauciuc, garniturile, cătuşelile, tot ce părea afectat de staţionarea în timp. Ulterior, maşina a fost din nou verificată şi valoarea ei excepţională a fost confirmată: totul funcţionează ireproşabil, aşa cum ar fi trebuit să funcţioneze acest Audi 100 când era abia produs!
De fapt, germanii menţionează că nici n-au trebuit să înlocuiască multe piese, pentru că maşina fost păstrată acoperită, în garaj, iar astfel până şi vopseaua ei roşie lucreşte azi ca-n prima zi. Se menţionează asta pentru că, de obicei, vopseaua roşie era supusă cel mai mult riscului de a deveni palidă şi stinsă de soare între timp. Însă aici, aşa cum ziceam, avem de-a face cu o adevărtă capsulă a timpului!
La fel de bine conservat e şi interiorul acestui Audi 100. O fi el simplu în raport cu standardele actuale, dar nu poţi să-i reproşezi nimic în aspect, e păstrat ireproşabil. E un Audi nou, ce mai, deşi are 32 de ani de când a fost produs!
Maşina are direcţie asistată şi o trapă, aceasta din urmă funcţionând perfect. De fapt, ni se spune că nu există nici un defect, automobilul nu are nici măcar vreo zgârâietură sau vreun component care să funcţioneze altfel decât pefect. De asta şi tot spunem că, la cei 6,652 km ai săi, acest Audi 100 e încă nou, practic!
Ei bine, cât credeţi că poate costa un asemenea Audi 100 nou, din 1982, conservat în asemenea stare? Costă surprinzător de puţin, de fapt — doar 11,700 euro, dar, întrucât aparţine unui colecţionar privat, nu unei companii, nu are TVA deductibil în cazul în care ar fi exportat. Deci, ăsta e preţul efectiv, ce ar trebui plătit pentru un asemenea exemplar unic de Audi 100.
Ce zici, îşi merită banii? Iar fanii Audi, poate cei care au avut un Audi 100 cândva ei înşişi, sau în familia lor, ia spuneţi, aţi fi gata să daţi aceşti bani pe el pentru a renaşte nostalgia aia superbă pentru un model de care cu siguranţă vă leagă amintiri plăcute? Pentru că acest Audi 100 a fost un model extrem de reuşit, nu-i aşa?
0
18,472
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!