Aşa arăta luxul american în anul 1956! Un DeSoto Firedome demenţial, scos la vânzare în Germania

3 Octombrie 2020, 21:32
Ilie Toma
Anul 1956. Atât de demult, încât până şi părinţii multora încă nu erau născuţi, iar când gândim în termeni de industrie auto, noi, ăştia din zonele mai estice ale Europei, avem amintiri prea puţine despre ce se putea întâmpla în lumea mare în acei ani. Păi bine, iată cum arăta o maşină de lux desăvârşit în SUA în acele timpuri!
Acesta e un DeSoto Firedome, unde DeSoto e numele mărcii, iar Firedome — al modelului. Specificăm asta pentru că suntem absolut siguri că cei mai mulţi dintre noi n-au auzit vreodată de numele DeSoto. Dar marca asta era parte a portofoliului Chrysler şi era gândită ca una de lux, dar care să împartă componentele tehnice cu celelalte mărci ale grupului. Cam cum e Lexus pentru Toyota azi, Infiniti pentru Nissan sau Lincoln pentru Ford.
Primul Firedome a fost lansat în 1952, iar în 1954 e venit rapid şi cea de-a doua generaţie. Anume această, a doua generaţie, a fost adevărata întruchipare a luxului desăvârşit în toată istoria modelului şi anume despre ea vorbim noi azi. Exemplarul scos la vânzare acum în Germania e din 1956, iar generaţia a doua s-a produs tocmai din 1954 până în 1956.
Ei bine, şi haideţi să începem cu ciudăţeniile acestui model demenţial din ’56! Maşina asta avea sub capotă un V8 imens după parametrii zilelor noastre, de 4.8 litri, dar pentru acei ani era mai degrabă un V8 mai uşor. Dar nu şi mai puţin puternic. Pentru că deşi în iniţial, în 1954, motorul dezvolta 185 CP când se lansase, actualizarea din 1956 i-a crescut puterea la 230 CP! Pentru comparaţie, în acei ani existau motoare americane de 6-7 litri, care scoteau câte 150-190 CP. Iar motorul V8 de 3.2 litri al sportcarului BMW 507 scotea 150 CP. Aşa că cei 230 CP ai acestui model american erau pur şi simplu fascinanţi!
Dar asta nu e tot! Maşina asta avea, în anul 1956, o cutie automată! Şi ea era acţionată prin butoane, puse în stânga volanului! Şi câte trepte crezi că avea o cutie automată în acel an? Două. Da, doar două — a-ntâia şi a doua.
Maşina asta a fost restaurată în condiţia sa originală, păstrând aspectul bicolor, răspândit în acei ani pe maşinile de lux. S-au restaurat şi toate elementele cromate, iar pe o maşină luxoasă din 1956, ele sunt multe la număr!
La interior, până şi planşa de bord abundă în detalii cromate, lucrate până în cel mai mic detaliu. Planşa, apropo, e o capodoperă de design, fiind mult mai căptuşită şi mai luxoasă decât planşele din alte maşini ale vremii.
Şi pentru că maşina asta e un break, bancheta din spate poate fi rabatată, formând o suprafaţă plată. Iar când ea e activă, există spaţiu berechet pentru călătorii relaxate. În spate, hayonul are un geam cu deschidere, după moda acelor ani.
Şi toate acestea au fost restaurate la condiţia originală de uzină, cu mici perfecţionări. Astăzi, după 64 de ani de când a fost produsă, maşina asta pare să te ducă în timp, arătându-ţi ce însemna luxul american din acele vremuri. Pare şi un hot road modificat, şi o piesă de muzeu conservată, în acelaşi timp. Pentru unii, ar fi prea veche şi prea departe faţă de o formulă acceptabilă de motor plus cutie pentru o maşină clasică pe care şi-ar dori-o. Pentru alţii, ar fi o bijuterie. Dar cei care n-o prea vor sunt mai mulţi.
Şi asta pentru că maşina asta are deja ceva timp de când tot stă la vânzare în Germania, având toate taxele de import în UE plătite şi aşteptându-şi doar cumpărătorul pasionat. Merge perfect, şi motorul şi cutia, dar oricum, mult mai puţini se încumetă să se aventureze în cumpărarea unei maşini de 64 de ani. Şi nici nu costă prea puţin. Costa 44,950 euro anterior, iar între timp preţul a fost redus la 42,950 euro.
Dar una e clar: acet DeSoto Firedome a cu siguranţă una din cele mai nebunatice şi totodată formidabile maşini de colecţie din acea perioadă pe care le puteţi găsi azi la vânzare în lume!
0
1,553
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!