BMW vine cu o lecţie pentru Civic Type R şi Golf GTI cu hot-hatch-ul Seria 1 128ti

7 Octombrie 2020, 15:02
Denis Godorozea
BMW a decis să diversifice oferta în segmentul compactelor de performanţă şi astfel vine cu o lecţie indirectă pentru modele precum Honda Civic Type R sau Volkswagen Golf GTI, de exemplu. Totodată, aceasta a devenit şi o ocazie pentru bavarezi de a introduce un indice aparent nou, "ti", dar care a scris câteva file în istoria BMW.
Primele modele cu indicele "TI", ceea ce înseamnă Turismo Internazionale, au apărut în anii 1970, cu modelul 1800 TI, iar apoi şi-au făcut apariţia şi pe alte sportive din acele vremuri. Modelele respective s-au impus cu recorduri şi victorii în diverse competiţii, inclusiv pe Nurburgring şi Le Mans. Istoria modelelor TI a luat o pauză la finalul secolului trecut cu versiunile 323ti şi 325ti BMW Seria 3, pentru ca peste două decenii mai târziu indicele să fie moştenit de cel mai compact model din gamă.
Cu o asemenea istorie, nu ne putem aştepta la "încă o versiune specială" care să se distingă doar estetic prin micile detalii. Nu, în cazul BMW 128ti bavarezii au aplicat mai multe modificări exterioare — bara de protecţie are integrat un splitter mai generos, o priză de aer modificată pe partea inferioară a barei şi lamele laterale de culoare roşie-portocalie. În aceeaşi nuanţă au fost vopsite pragurile laterale, iar celelalte elemente decorative exterioare sunt de culoare neagră. Hatch-ul a beneficiat de decor exterior din portofoliul BMW M, precum şi jantele de 18 inch.
Un decor similar ce combină nuanţele de negru şi roşu a fost rezervat interiorului, unde proprietarii vor fi răsfăţaţi de tapiseria din piele inclusă standard, de culoare neagră, cu cusături contrastante. Precum şi pe exterior, habitaclul este ornamentat cu inscripţiile distinctive "ti".

Din punct de vedere tehnic, BMW 128ti a fost condimentată de-a binelea. Standard hatch-ul are suspensie şi sistem de frânare livrate de M Sport. Astfel, garda la sol este mai mică cu 100 mm în raport cu versiunile standard, iar sistemul de frânare cu discuri de 360 mm pe puntea faţă şi 300 mm pe puntea spate promite să fie super efectiv.
Sub capota maşinii s-a situat motorul turbo pe benzină de 2.0 litri, ce dezvoltă în cazul 128ti 265 CP şi 400 Nm. Acesta se cuplează doar la cutia automată Steptronic Sport cu 8 rapoarte. În noua sa ipostază BMW 128ti accelerează până la 100 km/h în 6.1 secunde, având o viteză maximă de 250 km/h. În aceste condiţii bavarezii lansează o ofertă extrem de atractivă în clasă, în special cu preţul de aproximativ 41,000 euro în Germania. Cei ce-şi doresc, însă, performanţe mai bune vor putea opta în continuare pentru varianta de top M135i xDrive, care este simţitor mai rapidă, dar şi mai scumpă.
0
2,267
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!