Când designerii italieni o dau în bară: în ce poate fi transformată BMW i8

12 Octombrie 2020, 17:44
Denis Godorozea
Şcoala italiană de design este renumită şi apreciată în toată lumea pentru capodoperele lor unice, care rămân a fi printre cele mai atractive chiar şi peste 50-60 de ani de la debut, ba mai mult de atât. Dar rareori se mai întâmplă şi contrariul, când designerii o dau în bară, direct vorbind, în încercarea de a găsi un aspect original şi expresiv. Este şi cazul sportcar-urilor exclusive Berardo, create pe baza BMW i8.
Ei bine, poate şi BMW i8 în momentul apariţiei lor erau criticate de comunitatea auto, inclusiv de fani, pentru substratul lor tehnic, dar şi aspectul exterior. Cele mai multe voci, însă, au apreciat designul sportivelor hibride cu siluetă de supercar, iar odată cu finalizarea producţiei, se pare că i8-urile vor fi şi mai apreciate. Astfel încercările micilor ateliere de a modifica atât de mult aspectul exterior al sportivei par ciudate, ba revoltătoare, în special încercarea celor de la Berardo.
În maşina asta, numită Berardo, nu mai poţi identifica un BMW i8, decât doar prin modul în care se deschid portierele, pragul lateral imens, dar şi arhitectura interioară. Pe exterior avem un coctail ciudat dintre Lotus Elise şi, probabil, Maybach Exelero la posterior. Aspectul este mai simplist şi ondulat în raport cu un i8 original, iar anumite detalii chiar irită, precum acel "calandru" de mici dimensiuni în partea frontală. La interior posesorii, dacă vor exista, vor avea elemente de control migrate aici direct de pe BMW, dar majoritatea suprafeţelor au fost retapisate cu piele de culoare cafenie, iar inserţiile decorative din fibră de carbon şi plastic negru au cedat locul unor elemente noi, din lemn, cu un aspect şi mai ciudat, în special pe tunelul central.
Inginerii companiei au pus mâna şi pe substratul tehnic. Amintim că BMW i8 este un supercar de tip plug-in hybrid, cu 374 CP la activ şi tracţiune integrală. Maşina originală putea accelera până la 100 km/h în 4.4 secunde, iar aparent aceste caracteristici sunt tocmai optime pentru tandemul motoarelor electrice şi benzinarului turbo de 1.5 litri. Dar cei de la Taraschi şi-au propus să stoarcă mai multă putere din sistem, astfel încât acesta oferă acum 420 CP şi poate accelera până la 100 km/h în 3.9 secunde. Dar nu putem anticipa care vor fi consecinţele unui asemenea tuning pe termen lung, în special pentru versiunile ce abia vor debuta ulterior, pentru care italienii promit chiar 520 CP la activ.
Aceasta este încercarea de revenire pe piaţa supercar-urilor exclusive a companiei Meccanica Taraschi — compania italiană a fost fondată în secolul trecut de Berardo Taraschi, dar şi-a încetat activitatea în 1961. Berardo s-a stins din viaţă în 1997, iar acum fiul său încearcă să relanseze compania moştenită de la tatăl său. Dar are oare şanse de succes această creaţie, dacă e să ţinem cont că preţul de pornire al unui exemplar este de 800,000 euro?
0
1,774
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!