Cineva tocmai a cumpărat un bolid de Formula 1 şi se va putea simţi pilot oricând va dori

3 Octombrie 2020, 16:48
Ilie Toma
Da, şi bolizii de Formula 1 ajung uneori să se vândă pur şi simplu ca orice alt automobil. Ei bine, ca un automobil de colecţie mai special, nu chiar ca orice altă maşină. Acum câteva zile, cineva a cumpărat un bolid de Formula 1 în carne şi oase, un bolid adevărat, care a alergat un întreg sezon în cursele adevărate ale marelui sport!
Da, e bolidul galben din imagini, e un Jordan Honda EJ12 şi a alergat pentru echipa Jordan, sponsorizată de DHL, în sezonul din 2002. Pilotul bolidului de atunci a fost Takuma Sato. A fost prezentat publicului în ianuarie 2002 la aeroportul din Bruxelles, la unul din hub-urile DHL, iar oficialii DHL spuneau atunci că vor plăti pentru fiecare cursă a sezonului ce avea să urmeze cu acest bolid câte 20 milioane de lire pentru echipa Jordan.
Ei bine, EJ12 n-a avut rezultate chiar fenomenale în cursele din 2002. Cele mai bune rezultate au fost o clasare pe poziţia a 5-a şi alte patru clasări pe poziţia a 6-a. Dar chiar şi aşa, rezultatele au fost mult mai bune decât bolidul motorizat identic al echipei BAR Honda din acelaşi sezon.
Bolidul e propulsat de un motor Honda RA002E, are 3.0 litri capacitate cilindrică, e aspirat natural şi are poziţionare longitudinală. Motorul poate prinde uşor turaţii de peste 10,000 rpm şi livrează cam 520 CP. Nu vă grăbiţi să exclamaţi în ovaţii pentru ingineria japoneză, care a putut scoate asemenea putere dintr-o asemenea cilindree mică, pentru că e un motor de Formula 1, care e gândit pentru cu totul altă durabilitate în timp. Motorul ăsta, de exemplu, are nevoie de reparaţie capitală la fiecare 3-5 mii kilometri! Şi a avut deja o reparaţie capitală cu cu vreo 500 km în urmă, deci, teoretic, mai poţi merge cu el între 2,500 şi 4,500 km până se strică. Eh, nu e ca şi cum ai conduce un Civic, nu?
Ei bine, istoria proprietarilor acestui exemplar e lungă şi complicată şi nu vă vom plictisi prea mult cu ea, ci vă vom spune doar că bolidul a trecut printr-o restaurare recentă, care a inclus şi revopsirea. Cel mai esenţial e că bolidul a fost tot timpul în vizor public, ajungând şi pe la festivale şi expoziţii, aşa că are un trecut foarte transparent.
Vă vom mai spune că echipa Jordan a construit doar 5 asemenea bolizi identici în 2002. Doi au fost distruşi în acelaşi sezon. Unul a dispărut la scurt timp, probabil fiind furat şi nu i se mai ştie de veste — pesemne o fi prin vreun beci al vreunui colecţionar tenebru. Încă unul e în muzeul Honda şi nu va ieşi degrabă de acolo nici măcar pentru puţin timp. Aşa că a rămas în ecuaţie doar acest exemplar, unicul ce mai poate fi tranzacţionat legal şi mai există din cele cinci!
Ei bine şi iată că acum 3 zile bolidul s-a licitat, în sfârşit, ajungând în mâinile următorului cumpărător avut şi pasionat. Preţul de start al licitaţiei a fost de 150,000 lire sterline, licitaţia având loc în Marea Britanie, dar până la urmă, cifra finală a crescut la 167,500 lire, adică puţin peste 180,000 euro. Şi de aici încolo, noul proprietar fie-l va ţine în garaj şi-l va admira ca piesă de muzeu, fie va ieşi din când în când cu el pe câte un circuit sportiv, simţindu-se pilot de Formula 1 oricând va dori. Dar aici e important să amintim — oricând, dar nu oricât! Pentru că mai are de mers doar 2,500-4,500 km cu acest motor, până va trebui reparat capital din nou, dacă se va putea. Aşa că va fi nevoit să folosească bolidul ăsta cu mare scuteală şi zgârcenie la kilometri!
0
2,769
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!