Cum arată un Mercedes-Benz E-Class, care a alergat 1 milion de km în serviciul de taxi, până i-a cedat cutia

23 Octombrie 2020, 16:02
Ilie Toma
Probabil cea mai solicitantă soartă pe care poate s-o aibă un autoturism e cea de a sluji într-un serviciu de taxi.
Pe lângă faptul că numărul kilometrilor creşte într-un tempou rapid, la volan se perindă de obicei mai mulţi şoferi, iar pe bancheta din spate pot lua loc atât de mulţi oameni, atât de frecvent, şi atât de diferiţi ca atitudine faţă de maşină, încât habitaclul maşinii de obicei e unul din elementele care au cel mai mult de sufierit. Pe lângă asta, fiind un instrument de lucru în condiţii aprige, arareori maşinile de taxi se ţin de principii de genul celor în care s-ar deservi doar la service-uri oficiale. Aşa că şi uzura în timp poate fi cu totul alta. Iar dacă o maşină rezistă bine în servicile de taxi, rezistă bine oriunde.
Ei bine, acest Mercedes-Benz E-Class din imagini a muncit tocmai în asemenea condiţii aprige în Olanda. E un E-Class W212, fabricat în 2010, în motorizare E 200 CDI, cu motorul diesel de 2,143 cm cubi sub capotă, în ipostaza sa de 136 CP şi 360 Nm, cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte. Apropo, maşina are un rezervor de 80 de litri, iar la un consum mediu real de 5-6 litri/100 km, e încă unul din acele modele care-ţi ofereau o autonomie de peste 1,000 km cu un singur plin.
În primii doi ani ritmul de exploatare a fost unul mai lejer, în septembrie 2012 maşina având doar 44,761 km. Ulterior, însă, munca de taxi a impus-o la un ritm mult mai galopant, astfel încât astăzi, după 10 ani de când a fost fabricată, maşina asta are pe odometru 1 milion 021 mii km!
Mercedesul a galopat fără nicio problemă gravă până acum şi probabil ar mai fi slujit şi mai departe, dacă nu ar fi apărut o problemă la cutia de viteze manuală pe care o are, care necesită nişte lucrări mai scumpe, iar într-o ţară ca Olanda o asemenea manoperă ajunge la preţuri usturătoare adeseori. În fine, proprietarul maşinii a decis s-o scoată la vânzare aşa cum este, la preţ redus, iar astfel acest E-Class e ofertat la doar 4,780 euro cu TVA inclus sau 3,950 euro fără TVA, pentru export.
Şi, dacă ne uităm cum arată acest Mercedes-Benz E-Class, după un asemenea parcurs uriaş, după munca sa intensă ca taxi, ne vin imediat în minte două idei, care ne-au venit cam tuturor deja, probabil. În primul rând, trebuie să recunoaştem că, la peste 1 milion de kilometri parcurşi, maşina nu arată chiar atât de rău, iar o spălătorie mai meticuloasă ar putea readuce acest E-Class la o stare estetică foarte proaspătă, inclusiv în habitaclu. În al doilea rând, la preţul său şi mica problemă pe care o are, aproape că suntem siguri de soarta de mai departe a acestui Mercedes — cumpărat de cineva de prin părţile noastre, reparat, împrospătat şi în câteva luni scos la vânzare cu uşurinţă cu un parcurs întinerit ca prin magie la doar vreo 180-210 mii km, ca să fie un pic mai credibil, nu-i aşa?
Dar, dacă ar fi să judecăm cu informaţie deplină şi transaprent, ai cumpăra vreodată un asemenea Mercedes E-Class, care a mers peste 1 milion de kilometri, şi încă i-a făcut în serviciu de taxi?
0
60,192
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!