Cum arată un Volkswagen Golf Mk1 în stare perfectă, cu doar 1,200 km parcurşi

26 Octombrie 2020, 17:23
Denis Godorozea
Atunci când vorbim de piese de colecţie care au scris istoria industriei auto mondiale, nu ne referim doar la modele de performanţă sau super exclusive, ci şi la cele mai bugetare, dar care au avut, probabil, un impact mai mare în dezvoltarea industriei. Precum este şi Volkswagen Golf, tatăl segmentului de automobile compacte europene şi un etalon în industrie până în zilele noastre.
În imagini vedem maşina, ce a pus bazele dezvoltării segmentului de automobile accesibile pentru toată lumea, un Volkswagen Golf de primă generaţie, păstrat într-o stare tehnică perfectă, odometrul indicând doar 1,200 kilometri. Maşina asta şi-a găsit loc în colecţia unui pasionat auto din Marea Britanie, care a ştiut să aibă grijă de ea, iar acum îşi caută un nou partener care să o ducă în timp până la următoarea sa aniversare istorică.
Este vorba despre un Volkswagen Golf Mk1 de culoare verde în motorizarea GLD, deci cu o unitate pe motorină sub capotă! Maşina a fost produsă în 1980, deci exact 40 de ani în urmă, dar pentru prima dată a fost înmatriculată abia în 1999, când a ajuns în posesia colecţionarului care a îngrijit-o peste două decenii.
Istoria achiziţiei este una pe cât se poate de captivantă, maşina din imagini a fost achiziţionată în postură de "automobil de rezervă", or posesorul mai deţinea un Golf similar cu motor diesel, dar de culoare albă, şi planifica să înceapă exploatarea maşinii verzi abia atunci, când primul model îi va crea bătăi de cap cu multiple defecte şi nu va mai putea fi exploatat. Dar maşina a rezistat prea mult şi a fost pensionată abia în 1995, iar atunci posesorul şi-a dat seama că ar fi o blasfemie să înceapă să utilizeze o asemenea capsulă a timpului. Astfel, în 1999 maşina şi-a schimbat posesorul, care tot nu a îndrăznit să o exploateze.
În aceşti ani caroseria, habitaclul maşinii, dar şi substratul tehnic — toate au rămas intacte şi în stare estetică şi tehnică perfecte. Motorul diesel de 1.5 litri dezvoltă până astăzi aceiaşi 50 CP şi 80 Nm, resurse gestionate de o cutie manuală cu 4 trepte. Fireşte, bătrânul este destul de lent, chiar şi pentru anii săi, în ipostaza respectivă, or viteza de 100 km/h este atinsă abia în 19 secunde. Dar fireşte, nu prin asta se face ea atractivă.

Acum maşina îşi caută un nou posesor. Preţul ei nu a fost anunţat, or urmează să fie organizată o licitaţie de casa Silverstone Auctions.
0
3,443
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!