Forţă de atracţie, sau nu prea? Nissan prezintă noul Magnite, cel mai compact şi ieftin SUV din gamă

22 Octombrie 2020, 09:19
Denis Godorozea
Nissan prezintă cel mai compact şi accesibil SUV din gama sa — noul Magnite vine să îmbunătăţească poziţiile companiei pe piaţa din India, iar japonezii anunţă că ulterior acesta va fi disponibil şi pe alte pieţe în curs de dezvoltare. Dar acesta trebuia să fie un Datsun Magnite! Mai jos vă explicăm de ce.
Datsun a renăscut la iniţiativa celor de la Nissan mai mulţi ani în urmă — japonezii şi-au dorit să concureze pe un segment de piaţă ultra-accesibil, dar să nu păteze imaginea companiei Nissan cu asemenea modele entry level. De la bun început Datsun s-a lansat în Rusia şi câteva pieţe asiatice, iar primele maşini au fost create pe baza automobilelor ruseşti Lada Granta. Iniţial au fost disponibile doar un sedan on-DO şi un hatchback mi-DO, iar ulterior japonezii promiteau să lanseze un crossover compact accesibil, exact atunci când cererea pentru acest tip de automobile înregistra creşteri pe întreg globul. Dar Datsun nu s-a bucurat de un succes remarcabil nici pe o piaţă unde a fost prezent, iar crizele din ultimii ani i-a determinat pe japonezi să-şi revizuiască gama şi să renunţe la brand. Dar crossover-ul accesibil fusese deja proiectat, iar astfel acum modelul Magnite debutează cu emblema Nissan.
Crossover-ul are un design exterior mai modern decât ceea cu ce începuse mai devreme Datsun, dar anumite trăsături caracteristice au fost moştenite de la limbajul stilistic al brandului, precum calandrul specific care aminteşte de on-DO şi mi-DO, dar nu are nimic în comun cu scutul frontal al celor mai noi modele Nissan. Piaţa de primă importanţă pentru Magnite este cea din India, iar astfel maşina a fost adaptată specificului legislativ de acolo.
De exemplu, în lungime SUV-ul măsoară 3,995 mm şi astfel se încadrează în limita de dimensiuni în care cumpărătorii pot beneficia de diverse subsidii din partea autortăţilor.
Magnite are la bază platforma modulară CMF-A, dezvoltată în cadrul Alianţei special pentru automobile compacte şi accesibile. Anterior pe această platformă au fost construită şi compacta Renault Kwid. Platforma prevede o suspensie simplă cu bară de torsiune la posterior şi un sistem de tracţiune exclusiv pe puntea faţă. Chiar şi aşa, constructorul insistă că Magnite este un adevărat SUV, nu un simplu cross-hatch, or maşina are o gardă la sol generoasă de 205 mm.
La interior Magnite este cât se poate de bugetar, oferind spaţiu pentru cinci persoane, însă pasagerul din mijloc va avea o centură de siguranţă cu prindere în doar două puncte. Arhitectura planşei de bord aminteşte de modelele Dacia, pentru versiunile de top fiind prevăzut un sistem multimedia cu ecran tactil, mai jos fiind poziţionate comenzile specifice ale sistemului de climatizare. De altfel, comenzile sunt unificate cu marca Dacia şi cele mai accesibile modele Renault.
Pentru Nissan Magnite este prevăzut un benzinar aspirat natural de 1.0 litri, cu 3 cilindri, ce dezvoltă doar 72 CP. Motorul se cuplează doar la o cutie manuală cu 5 trepte. Este disponibilă şi o cutie cu variaţie continuă, însă doar opţional şi doar în tandem cu cel de-al doilea motor, unul turboaspirat, de 1.0 litri şi cu 3 cilindri, ce oferă 95 CP. Preţul de pornire în India va fi de 7,200 dolari.
0
6,697
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!