Germanii continuă ofensiva pe piaţa camioanelor americane: Volkswagen cumpără compania Navistar

20 Octombrie 2020, 10:33
Denis Godorozea
Aşa cum constructorii japonezi şi europeni aproape că au nimicit cei trei mari constructori auto americani chiar la ei acasă în cea de-a doua jumătate a secolului trecut, constructorii europeni continuă acum să cucerească piaţa camioanelor americane. Aparent, în America de Nord este prezent un singur constructor de camioane originar din Europa — Volvo, nu? Ei bine, o bună cotă din piaţă a fost acaparată de germanii de la Daimler, care deţin acolo brandul Freightliner. Acum şi principalii lor rivali din industria camioanelor din Europa vine să se bată pentru cumpărătorul american, fiind vorba de Volkswagen.
Fiind unul dintre cele mai mari concerne la nivel global, Volkswagen deţine nu doar diverse branduri auto, ca preţ, model şi segment, dar şi doi constructori-lideri de camioane în Europa: MAN şi Scania, care fac parte din Grupul Traton, care la rândul său aparţine celor de la Volkswagen Group. Pe continentul american Traton a avut până acum o cotă de doar circa 16% din cadrul constructorului Navistar International, iar de curând părţile au ajuns la un acord conform căruia constructorul american va ajunge în întregime în componenţa Grupului german.
Informaţii despre negocierile în acest sens au apărut în mass-media în luna septembrie a acestui an, dar se pare că atunci oferta germanilor de 43 dolari per acţiune nu le-a părut atractivă celor de la Navistar International. Negocierile au continuat, însă, părţile ajungând la un numitor comun în octombrie, urmând ca Traton să achiziţioneze 100% din acţiunile Navistar International la preţ de 44.5 dolari per o acţiune. Asta înseamnă că germanii vor achita un total de 3.7 miliarde dolari americani pentru a intra în posesia Navistar, preţul celor 100% de acţiuni, adică împreună cu cele 16% deţinute de VW până acum, fiind de 4.4 miliarde dolari.
Navistar International este unul dintre marii constructori de camioane şi autobuze din SUA. Brandul are o gamă definită de modele cu forme clasice americane, cu capotă, dar nu au aceeaşi faimă peste hotarele ţării precum, de exemplu, Peterbilt. Dar se pare că lucrurile se vor schimba curând, or investind o asemenea sumă doar în achiziţia brandului, germanii vor investi masiv în modernizarea gamei, probabil preluând tehnologii de la MAN şi Scania, iar asta înseamnă că concurenţa în segment va fi şi mai fierbinte. Cert este că astfel constructorii europeni vor acapara cea mai mare parte din piaţa americană de camioane, unde în prezent Volvo şi Freightliner (Daimler Trucks) fac jocul.
0
4,604
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!