Karoq-ul din gama Volkswagen: germanii prezintă noul SUV Taos, care va cuceri ţările de peste ocean

15 Octombrie 2020, 13:12
Denis Godorozea
Dacă am încerca să enumerăm acum toate SUV-urile din gama modernă Volkswagen, cel mai probabil vom omite cel puţin 2-3 modele, create special pentru anumite pieţe. Este şi cazul lui Taos, care a fost creat special pentru a cuceri pieţele de peste ocean, dar ne atrage pe noi fiind o copie aproape identică, cu excepţia designului şi anumitor chestii tehnice, cu Skoda Karoq. Astfel, cele două modele nici nu vor concura direct.
Stilistic Volkswagen Taos este foarte apropiat de crossover-ul Tharu, lansat mai devreme exclusiv pe piaţa din China, iar substratul tehnic comun şi încercarea de a face modelul compact cât mai practic a rezultat în asemănări cu Skoda Karoq, în special când priveşti maşina asta lateral sau la posterior.
Chiar şi aşa, limbajul stilistic actual Volkswagen şi-a lăsat amprenta în aspectul acestui model, precum la nivelul părţii frontale, unde Taos, cel puţin în versiunile de top, va avea o grilă ornamentată cu un element orizontal LED, care să unească luminile de zi din cele două faruri. Posteriorul are un design mai discret şi trezeşte asemănări cu SUV-ul mai mare Atlas.
În dimensiuni, însă, Taos este simţitor mai mare decât Karoq, având o lungime de 4,465 mm (+83 mm), ampatamentul constituind 2,690 mm (+52 mm). Astfel, Volkswagen promite mai mult spaţiu pe bancheta spate şi un portbagaj mai generos de 796 litri, dar calculat conform standardelor americane (până în plafon, nu până la geamuri). Interiorul lui Taos pare a fi niţel mai modern, or aici SUV-ul are un nou sistem multimedia şi un instrumentar de bord digital, dar cel mai probabil cel din urmă va fi disponibil doar în nivelele de top de echipare.
Sub capota Karoq-ului american se va situa benzinarul turbo 1.5 TSI cu ciclu Miller. Motorul dezvoltă 160 CP şi 249 Nm şi promite a fi foarte eficient. Astfel SUV-ul devine şi primul model german disponibil cu acest motor pe piaţa americană. În funcţie de tipul de tracţiune, Taos poate avea cutie automată cu 8 trepte (4x2) sau cutie robotizată cu 7 trepte (4x4). Pentru pieţele din America de Sud va fi disponibilă o motorizare mai accesibilă, unitatea 1.4 TSI ce are la activ 150 CP şi 250 Nm, dar doar în tandem cu cutia automată cu 6 trepte şi tracţiune pe puntea faţă.
0
2,101
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!