Legenda revine: acesta este noul Hummer! Acum cu emblemă GMC şi propulsie electrică

21 Octombrie 2020, 09:29
Denis Godorozea
GMC prezintă în premieră mondială noul Hummer — legenda americană revine după o pauză de peste un deceniu, dar într-un format absolut nou, cu propulsie exclusiv electrică, posibilităţi enorme în offroad şi o benă şi jumătate. Până a afla toate caracteristicile-cheie, ce ziceţi, prieteni, este un concurent demn de Tesla Cybertruck, sau chiar mai bun?
Afară de aspectul exterior şi formele pătrăţoase Hummer aproape nu are tangenţe cu modelele precedente, lansate anterior sub brandul individual. Dar în micile detalii chiar şi noul model este absolut diferit de ceea cu ce ne-au obişnuit Hummer-urile anterioare. Exteriorul inspiră posibilităţi majore în offroad, dar nu este lipsit de elemente stilistice moderne, precum sisteme de iluminare avansate, chiar şi cu o emblemă iluminată. Totodată, offroader-ul electric oferă posibilităţi vaste de transformare, or poate fi lipsit de acoperiş, precum un Wrangler sau Bronco, ceea ce nu va fi posibil, cel mai probabil, în cazul primului său concurent din segment — Cybertruck.
Acoperişul este eliminat manual, fiind compus din două elemente rigide, care ulterior pot fi adăpostite în portbagajul frontal, care într-un mod de exploatare obişnuit oferă un spaţiu generos de depozitare, pe lângă bena posterioară. Limbajul stilistic brutal este continuat la interior, unde Hummer poate adăposti până la 5 persoane. Dar şi aici se simte avansul tehnologic, or standard offroader-ul electric este oferit cu un instrumentar de bord de 12.3 inch, complet digital, şi un sistem multimedia cu ecran enorm de 13.4 inch.
Americanii sugerează că Hummer a fost creat pe baza unei platforme noi, care a fost gândită special pentru electromobile de dimensiuni mari. Offroader-ul este primul electromobil din gama General Motors echipat cu noile baterii Ultium, create în cooperare cu LG Chem. Bateriile sunt depozitate în podeaua maşinii, din partea inferioară fiind protejate de un scut metalic. Astfel, Hummer poate înainta în vaduri cu o adâncime de până la 600 mm. Garda la sol nu a fost anunţată încă, dar americanii promit o suspensie pneumatică adaptivă şi reglabilă, cu care posesorii vor putea ajusta înălţimea în limita a 149 mm.
Surprizele la nivelul şasiului nu se limitează doar la elementele suspensiei, or Hummer devine unul dintre primele modele din segment, care poate fi echipat cu o punte spate viratoare, menită să îmbunătăţească manevrabilitatea maşinii în mediul urban, ţinând cont de dimensiunile ei, dar şi în offroad, fireşte. Cea mai nebunatică noutate pentru Hummer şi întreaga industrie este posibilitatea selectării regimului CrabWalk care, după cum subânţelegem din denumire, poate vira toate cele patru roţi la un unghi mai mare pentru a rula diagonal.
Fireşte, electromobilul nu este lipsit nici de cele mai avansate sisteme de siguranţă din portofoliul General Motors. Hummer este înzestrat cu 18 camere de supraveghere, care crează în tandem o imagine informativă pe o suprafaţă de 360 grade în jurul maşinii. Mai mult de atât, pentru aventuri în offroad, camerele de supraveghere şi radarele sunt mai protejate şi fiecare este înzestrat cu cu spălătoare. O altă noutate este sistemul Super Cruise, un pilot semi-automat, ce include un cruise control adaptiv, capabil să ruleze independent de la ambuteiaje până la autostrăzi, fiind capabil chiar şi să schimbe banda de circulaţie individual.
Cel mai mult, însă, Hummer uimeşte cu sistemele de propulsie, iar aici americanii au pregătit cel puţin 4 motorizări diferite. Varianta de top, denumită Edition One va fi lansată prima pe piaţă, urmând să fie disponibilă din toamna anului viitor. În această interpretare Hummer este echipat cu 3 motoare electrice, 2 dintre care pe puntea spate. Doar acest lucru inspiră un caracter mai dinamic, iar toate dubiile se spulberă de caracteristicile absolut nevirosimile pe care le oferă sistemul — 1,014 CP şi un cuplu de 15,590 Nm! În această ipostază pick-up-ul imens poate accelera până la 100 km/h în aproximativ 3 secunde. Constructorul nu dezvăluie capacitatea bateriei, dar promite o autonomie de până la 560 km, cu posibilitatea încărcării rapide — 10 minute pentru un parcurs de 160 km. Preţul acestei versiuni va fi de 113,000 dolari americani.
Cu un an mai târziu de Edition One va fi lansată versiunea EV3x, situată pe o treaptă mai jos. Aceasta are la bază 3 motoare electrice într-un format similar cu varianta de top, însă la activ oferă "doar" 811 CP şi 12,880 Nm. Autonomia versiunii constituie 480 km, iar preţul va fi de circa 100,000 dolari. Mai târziu va fi disponibilă versiunea EV2x, cu două motoare electrice, ce livrează cumulativ 634 CP şi 10,033 Nm, oferă o autonomie de 480 km şi costă 90,000 dolari.
Cea mai incipientă versiune, numită Hummer EV2, va ajunge pe piaţă abia în primăvara anului 2024. Aceasta va fi echipată cu două motoare electrice, capabile să dezvolte în tandem o putere similară cu versiunea EV2x, dar va oferi o autonomie redusă până la 400 km. Preţul acesteia va fi de 80,000 dolari.
Aşadar, livrările GMC Hummer vor demara abia peste un an, dar şi atunci clienţii se vor alege doar cu cele mai dotate şi scumpe versiuni. Până în momentul lansării pick-up-ul nu va avea concurenţi direcţi, disponibili spre achiziţie pe piaţă, cu excepţia, cel mai probabil, versiunii electrice Ford F-150 şi Tesla Cybertruck, debutul comercial al căreia este anticipat pentru perioada similară. Cumpărătorii pot rezerva acum una dintre cele 4 versiuni anunţate pentru Hummer, având nevoie să achite o sumă de doar 100 dolari americani.
0
1,443
GALERIE VIDEO (5 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!