Premieră: Hyundai prezintă cel mai furios hatch compact, noul i20 N, concurent pentru Polo GTI

21 Octombrie 2020, 14:22
Denis Godorozea
Am glumit mai devreme pe seama compactei Hyundai i20, ce a debutat la sfârşitul lunii septembrie cu noua versiune N Line, una cu exterior agresiv, dar cu substrat tehnic absolut standard, cu motor de doar 1.0 litri. Ei bine, acum coreenii au pregătit o premieră mai serioasă pe baza hatch-ului compact, o adevărată versiune de performanţă, i20 N.
Proaspătul hot-hatch nu se distinge prea mult de versiunea N Line, însă, în materie de design. Pe exterior maşinile vor putea fi distinse doar prin micile finisaje contrastante de culoare roşie pe exterior, un eleron compact ataşat de partea de sus a hayon-ului, un difuzor modificat şi o terminaţie modificată a sistemului de evacuare în loc de cele două de pe N Line. Acelaşi lucru este valabil şi pentru interior, unde i20 N va avea doar câteva elemente de control distinctive pentru selectarea regimurilor specifice de condus, disponibile, evident, doar pe o versiune de performanţă.
Mai captivant în cazul noii i20 N pare a fi substratul tehnic, or hatch-ul coreean vine să opună rezistenţă liderilor segmentului european, precum Volkswagen Polo GTI şi Fort Fiesta ST. Aşadar, pentru i20 N a fost pregătit un motor absolut nou, un benzinar turbo de 1.6 litri, cu 4 cilindri şi sistem CVVD integrat — în ipostaza respectivă motorul a fost lansat abia anul trecut. Benzinarul dezvoltă 204 CP şi 275 Nm, fiind cuplat doar la o cutie manuală cu 6 trepte, ce transmite cuplul pe puntea faţă. Cel puţin iniţial, coreenii nu vor oferi vreo cutie automată sau robotizată nici măcar opţional.
Micuţa sportivă a moştenit arhitectura suspensiei de la versiunile standard, dar s-a ales cu amortizoare şi arcuri noi, iar modificările au rezultat într-o gardă la sol micşorată cu 10 mm. Discurile sistemului de frânare au fost înlocuite cu unele noi, cu 40 mm mai mari, acestea fiind ascunse de jantele de 18 inch. Mai mult de atât, hot-hatch-ul oferă chiar şi un sistem de launch control pentru accelerări eficiente şi savuroase. În aceste condiţii Hyundai i20 N poate accelera până la 100 km/h în 6.7 secunde, având o viteză maximă de 230 km/h.
Lansarea comercială va avea loc în Europa în primăvara anului viitor. Preţurile nu au fost afişate încă, dar cei de la Hyundai sugerează că noua lor sportivă va fi mai accesibilă decât concurenţii principali. Voi cum credeţi, prieteni, va fi capabil hatch-ul i20 N să lupte cu sportive precum Polo GTI şi Fiesta ST?
0
1,688
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!