Probabil cea mai accesibilă maşină de colecţie: Opel Rekord E, de pe vremea când Opel avea tracţiune pe spate!

23 Octombrie 2020, 23:24
Ilie Toma
Pasiunea pentru maşini clasice, de colecţie, o avem mulţi. Dar nu toţi ne putem permite zeci sau chiar sute de mii de euro alocate pentru maşini conservate sau restaurante de minune, pe care să le cumpărăm pentru a le ţine în garaj şi a ieşi din când în când pentru plăcerea sufletului. Din fericire, însă, uneori apar nişte oportunităţi aproape incredibile pentru cei care ar vrea o maşină specială, în condiţie excelentă, dar ar fi limitaţi la buget!
Acest Opel Rekord e tocmai o asemenea ofertă aproape prea frumoasă ca să fie adevărată. E un Opel Rekord E din 1981, adică are deja 39 de ani de când a fost fabricat, fiind totodată şi ultima generaţie Rekord produsă de Opel, după care a urmat modelul Omega. Iar Rekord încă era o maşină din epoca în care multe modele Opel aveau tracţiunea pe puntea posterioară, tocmai de asta această generaţie începe a creşte tot mai mult în preţ, fiind un model tot mai căutat, mai ales dacă vorbim de exemplare în condiţie bună.
Generaţia asta s-a produs între 1977 şi 1986, doar la uzina principală Opel din Russelsheim, Germania. Mai mult ca atât, modelul ăsta păstrase platforma tehnică a predecesorului său, Rekord D, şi asta pentru că ea fusese foarte reuşită. Stând nouă ani în producţie, acest Opel Rekord a fost primul model al mărcii, care s-a vândut în peste 1 milion de exemplare. Şi, totodată fiind un model executiv, a încurajat mulţi alţi producători non-premium să îndrăznească a stărui şi mai mult pe acest segment.
Deci, e un model Opel care a marcat istorie. Şi a fost îndrăgit în vestul Europei, oferind un confort demn de o maşină premium, la un preţ mult mai decent. Şi apoi, motorul poziţionat longitudinal, tracţiunea spate, disponibilitatea chiar şi a cutiilor automate, interioarele cu tapiserie bej de velur — toate erau posibile într-un asemenea Opel Rekord dacă nu te zgârceai la opţionale.
Şi acest Opel Rekord de care vorbim azi e tocmai o asemenea interpretare generoasă. Are sub capotă cel mai puternic motor disponibil pentru Rekord — 2.0 litri, aspirat natural, de 110 CP, care venea cu inscripţia S, de la Sport. E cuplat la o cutie automată cu 3 trepte, pentru că aşa erau automatele pe vremea aia. Iar azi şi motorul şi cutia, funcţionează la fel de ireproşabil ca şi atunci când erau noi.
La interior, avem de-a face cu velurul bej de lux, de care vorbeam mai sus. Tot de culoare bej sunt şi panourile portierelor, iar bancheta spate pare o adevărată canapea de lux dintr-un birou elitist. Şi tot confortul ăsta era valabil pentru un Opel, în anul 1981!
Planşa de bord e bine păstrată, sistemul audio e cel original, tapiseria e intactă şi originală — totul pare exact aşa cum ţi-ai dori de la un automobil de colecţie, cât mai mult autentic şi original, fără modificări neinspirate. Şi tocmai aşa e acest Opel.
A avut 3 proprietari în întreaga sa istorie, dar toţi au ţinut evidenţa strictă a istoriei maşinii, cu documente, cărţi de service, chiar şi poze. Ultimul a şi restaurat-o parţial, sub restaurare înţelegându-se revopsirea integrală a maşinii în aceeaşi culoare albă originală, cu acelaşi tip de vopsea, şi prelucrarea anti-corozivă a întregii zone inferioare a caroseriei, pentru ca maşina să ţină şi mai departe la fel de mult. Nu ştim cât au costat lucrările, dar în Germania, acolo de unde e maşina, asemenea chestii se fac de obicei doar pentru maşinile valoroase sufletului, în primul rând, pentru că e multă muncă manuală, iar munca manuală costă mult.
Partea paradoxală e că acest superb Opel Rekord are doar 73,490 km parcurşi în întreaga sa istorie de 39 de ani. Documentaţi, după cum spuneam. Chiar şi factura primară a primei livrări e păstrată, împreună cu înregistrările tuturor vizitelor la service! Aici e dragoste din aia, cum era odată, pentru maşini!
Şi cu toată restaurarea asta făcută, şi toată grija pentru maşină, şi toată condiţia ei superbă în care s-o iei şi s-o savurezi din prima clipă, ai fi tentat să crezi că vei auzi un preţ de 5 cifre, un X-zeci de mii de euro. Dar nu e aşa! Am spus la început, asta e una din cele mai accesibile maşini de colecţie pe care ai putea-o găsi! Costă doar 4,300 euro, aşa cum o vedeţi în imagini, fără TVA deductibil, pentru că e vândută direct de proprietarul actual, persoană privată. Maşina se află localizată într-un mic orăşel din sudul Germania, nu departe de hotarul cu Liechtenstein, Austria şi Elveţia.
E, deci, o maşină de colecţie la un preţ incredibil de mic! Şi se întâmplă să fie şi o maşină de colecţie într-o stare incredibil de bună, care a avut parte de o grijă din aia, cum azi mai rar se întâlneşte printre proprietarii de maşini!
0
2,194
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!