Ruşii dezvoltă motoare noi pentru UAZ, inclusiv turbo! Şi de această dată au cerut ajutorul germanilor

5 Octombrie 2020, 09:28
Ilie Toma
Vă amintiţi când vă spuneam cum în anii 1970-1980 ruşii îi contractaseră pe cei de la Porsche pentru a le cere ajutorul ingineresc pentru dezvoltarea de noi produse şi cum Lada 2108 a fost creată cu ajutorul masiv al inginerilor Porsche? Ei bine, istoria pare să se repete acum, într-o formă un pic diferită, întrucât cei de la UAZ s-au apucat de dezvoltarea de motoare noi şi au apelat la ajutorul germanilor.
Aşadar, în prezent UAZ are câteva motoare, dezvoltate de ei destul de mulţi ani în urmă, iar anumite perfecţionări apăruseră în ultimii ani pe modelele mai noi ale mărcii, precum Patriot. Motorul de bază al mărcii e unul cu numele de cod ZMZ-409, şi e un benzinar de 2.7 litri, care e catalogat adeseori drept unul din cele mai longevive şi lipsite de probleme motoare create de UAZ.

În fine, acum UAZ planifică lansarea de modele noi în următorii ani, unul din modele zvonindu-se chiar vă va concura cu renumita Toyota Land Cruiser Prado. Iar pentru asta e nevoie de motoare ceva mai moderne.
Şi pentru că ZMZ-409 e atât de reuşit, noile motoare vor fi dezvoltate pe baza acestei arhitecturi deja verificate în timp. Sunt luate în calcul două motoare pe benzină — unul aspirat natural de 2.5 litri şi altul turboaspirat de 2.3 litri! Şi pentru că cei de la UAZ nu au experienţă cu motoare turbo pe benzină, au apelat la compania de inginerie FEV Motorentechnik din Germania. Anume aceştia îi vor ajuta la proiectare şi integrare de componente, astfel încât motorul final să aibă caracteristici moderne şi mai ales fiabilitate!
Motorul aspirat natural de 2.5 litri ar urma să poarte numele de cod ZMZ-25002.10 şi va avea putere identică motorului actual de cilindree mai mare, de 2.7 litri, livrând 150 CP şi 235 Nm. Noul motor promite să fie mai eficient şi să se conformeze standardelor Euro 5 sau Euro 6, în funcţie de variaţia modelului şi piaţa în care va fi vândut!

Despre motorul turbo de 2.3 litri se cunosc doar date preliminare deocamdată, el urmând să fie disponibil în două versiuni de putere, una de 150 CP şi 330 Nm, şi alta de 170 CP şi 350 Nm.
Se estimează că noile motoare vor fi cuplate cu cutii automate cu 6 rapoarte, produse de compania franceză Punch Powerglide, care furnizează şi în prezent asemenea transmisii celor de la UAZ. Cutiile manuale urmează să aibă tot 6 trepte şi să fie furnizate de către chinezii de la BAIC.

De asemenea, foarte multe componente electrice şi electronice ale motorului vor veni tot de la furnizori occidentali — demarorul şi alternatorul de la Bosch, unitatea de control de la Mikas, ambreiaje de la Valeo sau Luk şi unele elemente ale injecţiei de la Siemens VDO.
Aşadar, se pare că în aproximativ 1 an urmează să apară în UAZ-uri cu motoare turbo, conforme cu standarde Euro 6, cu cutii automate moderne, cu componente de la furnizori occidentali renumiţi! Să fie oare vorba de o nouă eră pentru UAZ, cu adevărat intrigantă?
0
2,560
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!