Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Sunt prea bune? Cum au ajuns Tesla şi Volvo să pice testul de siguranţă pe autostradă Euro NCAP?

2 Octombrie 2020 - 08:52
Denis Godorozea
Tesla şi Volvo au picat testul pentru sistemele de asistenţă activă pe autostradă! — cam aşa au scris mai multe surse occidentale după o nouă rundă de teste realizate de Euro NCAP. Dar cum ar putea să se întâmple ca două companii-lideri în dezvoltarea sistemelor de pilot automat şi siguranţă activă să pice testul în faţa rivalilor? Deci, este ceva la mijloc, or testul celor de la Euro NCAP este un pic cam ciudat şi interpretabil. Şi iată de ce.
În noua rundă de teste au participat 10 automobile noi cu ideea verificării funcţionalităţii şi practicabilităţii sistemelor de pilot semi-automat pentru autostrăzi. În acestea se includ, printre altele, un cruise-control adaptiv cu sistem de frânare automatizată de urgenţă la viteze mari, sistem de menţinere a benzii de circulaţie, sistem de monitorizare a unghiurilor oarbe şi indicatoarelor rutiere. În ansamblu acestea formează un sistem sofisticat de pilot automat de nivelul II sau III, în funcţie de producător.
Dar este o condiţie la mijlocul testului realizat de cei de la Euro NCAP, care ar putea fi subiectivă şi discutabilă, dar absolut firească în contextul în care şoferii din diverse ţări ale lumii aleg să includă pilotul automat imperfect şi să nu participe deloc la condusul maşinii, astfel provocând accidente absurde şi înfiorătoare. În acest context, condiţia celor de la Euro NCAP este ca sistemul să activeze în rol de un asistent, şi nicidecum drept un sistem complet autonom. Că tot vorbim de sisteme de nivelul II şi III din cele V posibile. Deci, ratingul indicat de Euro NCAP, în special în cazul Tesla Model 3 şi Volvo V60, nu evaluează implicit soft-ul şi ansamblul de sisteme ce constituie acest pilot automat, ci modul lui de activitate. Cu alte cuvinte, una dintre condiţiile de bază pentru a susţine acest test a fost ca sistemul să interacţioneze cu şoferul şi să-l impună să se implice în procesul de rulare, dar nu să-l substituie.
Respectiv, Tesla Model 3 şi Volvo V60 au obţinut un calificativ mediu, 2 puncte din 4 posibile, în mare parte din cauza modului de funcţionare a sistemelor de asistenţă pe autostradă, acestea fiind mult prea independente. De altel, un asemenea calificativ a fost obţinut şi de Volkswagen Passat şi Nissan Juke. Cel mai rău s-au manifestat Renault Clio şi Peugeot 2008, care oferă la bord asistenţi pentru şofer pe autostradă, dar ceva mai modeste.
Mai bine s-a manifestat proaspătul Ford Kuga, cu 3 puncte din cele 4 posibile, iar calificativul maxima a fost obţinut de triada germană Audi Q7, BMW Seria 3 şi Mercedes-Benz GLE, care oferă cele mai sofisticate sisteme de siguranţă activă şi asistenţă pentru şofer, dar impun şoferul să se implice în condus.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter