Volkswagen înlocuieşte faimosul turbodiesel V8 cu două motorizări noi plug-in hybrid

15 Octombrie 2020, 17:14
Denis Godorozea
În ciuda declaraţiilor oficialilor germani din cadrul Audi sau Volkswagen, constructorul renunţă treptat, totuşi, la motorizările diesel. Iar printre primele unităţi sacrificate sunt chiar cele de top, mai performante, precum şi faimosul V8 TDI, lansat abia în 2016 şi pensionat acum, în luna septembrie a acestui an. În locul acestei motorizări, Volkswagen au pregitit două versiuni noi, de tip plug-in hybrid, una pentru versiunea de performanţă Touareg R şi cea de-a doua, mai rezervată, Touareg eHybrid.
Noul Touareg R, însă, este şi el o pradă a normelor de poluare mai drastice şi nu poate substitui în întregime varianta de top V8 TDI, care oferea la activ 421 CP şi un cuplu imens de 900 Nm. Varianta Plug-In Hybrid de top, prezentată mai devreme în acest an şi lansată pe piaţă acum are la bază benzinarul V6 de 3.0 litri, acompaniat de un motor electric integrat în cutia automată cu 8 trepte. Cumulativ cele două unităţi livrează 462 CP şi 700 Nm.
Cea de-a doua versiune combină acelaşi sistem de propulsie, dar resetat pentru a oferi 381 CP şi 600 Nm, performanţe decente la un preţ mai accesibil. Fireşte, tehnic Touareg R se distinge mai mult de eHybrid, având o suspensie şi sistem de frânare mai performante, un nivel de echipare mai generos şi un caracter mai agresiv. Chiar şi aşa, în raport cu versiunile standard eHybrid are o suspensie revizuită, or greutatea mai mare cu 400 km în raport cu versiunile cu motoare termice a avut un impact asupra manevrabilităţii.
În consecinţă, cele două versiuni plug-in hybrid ale noului Touareg sunt simţitor mai lente în exerciţiile de acceleraţie 0-100 km/h comparativ cu Touareg-ul cu V8 TDI sub capotă. Varianta R accelerează în 5.1 secunde (+0.2 secunde), pe când eHybrid are nevoie de 6.3 secunde pentru a atinge această viteză. În schimb, noile motorizări ale SUV-ului vor aduce zâmbetul pe buzele ecologiştilor — având o baterie de 14.1 kWh Touareg poate rula în regim electric până la 47 km şi cu viteze de până la 140 km/h.
Noile motorizări sunt disponibile acum în Europa. În Germania Touareg R porneşte de la 84,660 euro, iar varianta eHybrid costă 72,380 euro. Volkswagen promite şi un nivel de echipare mai mult ca decent, precum tapiseria din piele, instrumentar de bord digital, sistem multimedia cu ecran de top, climatizare automatizată cu 4 zone etc.
0
1,986
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!