Volkswagen prezintă cel mai puternic Golf de generaţie curentă, noul GTI Clubsport

15 Octombrie 2020, 08:56
Denis Godorozea
Volkswagen îşi bucură fanii cu o premieră neaşteptată — versiunea de top GTI Clubsport revine şi cu cea de-a opta generaţie a hatchback-ului german. Comparativ cu predecesorul, noul hot-hatch a indicat un surplus considerabil de putere şi obţine din nou titlul celui mai performant hatchback cu tracţiune faţă din gamă.
Versiunea Clubsport are o istorie captivantă în gama Golf-ului. Generaţia precedentă Golf a avut chiar două versiuni cu această denumire. Primul Clubsport a avut sub capotă acelaşi benzinar turbo 2.0 TSI, precum şi versiunea standard GTI, dar care oferea 265 CP la activ, sau cu 45 CP mai mult. Ulterior, germanii au pregătit şi o versiune de curse, Clubsport S, care oferea un total de 310 CP şi a reuşit chiar să se impună cu recorduri pe Iadul Verde. Deci, să vedem dacă proaspătul Clubsport este demn de predecesorul său.
Precum şi anterior, Golf GTI Clubsport va putea fi distins şi prin aspectul său exterior, având un kit aerodinamic mult mai agresiv, cu prize de aer mai mari şi un sistem de evacuare mai sonor, cu două terminaţii imense. Caracterul său mai dinamic este accentuat de picturile aplicate pe portierele faţă şi eleronul integrat în partea de sus a uşii din spate. Standard Clubsport are jante originale de 18 ţoli, iar cumpărătorii vor putea solicita jante de 19 inch. La nivelul habitaclului noua versiune surprinde printr-un nivel de echipare mai generos, disponibil standard, precum tapiseria din piele perforată şi cusături contrastante.
Sub capota hot-hatch-ului s-a situat benzinarul 2.0 TSI, aceeaşi unitate prevăzută şi pentru GTI-ul standard de generaţie nouă. Dar surplusul de putere este simţitor mai mare de această dată: 300 CP şi 400 Nm, sau cu 55 CP şi 30 Nm mai mult decât poate oferi GTI. Motorul se cuplează doar la cutia robotizată DSG cu 7 rapoarte, varianta manuală este indisponibilă pentru Clubsport. Germanii nu au oferit detalii exacte despre caracteristicile dinamice, dar sugerează că hot-hatch-ul este capabil să accelereze până la 100 km/h în mai puţin de 6 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.
Dar modificările tehnice pentru Clubsport nu se limitează la unitatea de propulsie. Comparativ cu celelalte versiuni de performanţă noul Golf GTI oferă o suspensie adaptivă îmbunătăţită, ce include un regim de funcţionare nou, creat şi testat special pe Nurburgring. Garda la sol a fost micşorată cu 10 mm, iar sistemul de frânare are discuri de dimensiuni mai mari.
0
3,198
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!