Acest Mercedes-Benz C-Class diesel de aproape 1 milion de km demonstrează ce piese şi cât trebuie să reziste!

8 Noiembrie 2020, 17:14
Ilie Toma
„Rugăm oamenii să nu ne tot sune sau să ne trimită mesaje, întrebându-ne dacă n-am greşit cifra de kilometri parcurşi ai acestei maşini — n-am greşit-o!” — asta e remarca cea mai evidenţiată a celor ce au scos la vânzare acest Mercedes-Benz C-Class de aproape 1 milion de kilometri parcurşi. Sau, dacă e să fim mai exacţi, maşina asta are 936,498 km astăzi pe bord şi arată într-atât de bine, încât poţi să-i înţelegi pe cei nedumeriţi de această cifră, crezând că poate maşina are de fapt vreo 93 mii km parcurşi, iar vânzătorul a apăsat cu o tastă mai mult.
Doar că proprietarii acestui Mercedes-Benz, tată şi fiu, şi-au împărtăşit cu mare drag întreaga lor impresie şi istorie de exploatare a acestei maşini, pe care au avut-o în vizor de când ea era aproape nouă, cu 16 mii km la bord. Şi, aşa cum spun ei chiar de la început, acest C-Class demonstrează calitatea de odinioară a Mercedes-Benz, calitatea unui lucru făcut să ţină aproape veşnic! Iar la cât de mult au povestit aceştia despre ce şi când au schimbat în acest Mercedes-Benz C-Class, noi zicem că maşina asta demonstrează ce piese şi cât trebuie să reziste, dacă sunt exploatate corect.
Aşadar, e un Mercedes-Benz C-Class C 200 CDI T-Modell, adică break, fabricat în anul 2005. Sub capotă e un motor diesel turboaspirat, de 2,148 cm cubi, cu numele de cod OM646. Motorul avea deja la acea vreme montat un filtru de particule DPF. Nu e foarte puternic, livrând 122 CP, dar cuplul maxim e destul de generos, ajungând la 270 Nm.
Exemplarul ăsta e cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. E de culoare neagră şi are şi un habitaclu ce combină pielea cu materialul textil. Şi în primul rând starea habitaclului e cea care te face nedumerit — cum ar putea arăta el atât de păstrat şi de bine la un parcurs de aproape 1 milion de kilometri?
Doar scaunul şoferului e cel care a înhăţat efectele unor mici incidente de-a lungul acestor kilometri, având un soi de zgârâietură pe partea sa inferioară, în partea stângă. Volanul şi levierul cutiei de viteze mai au semne de uzură, dar toate sunt foarte moderate în raport cu parcursul uriaş al maşinii.
Mult mai interesant, însă, e istoricul de service şi al pieselor schimbate la acest Mercedes-Benz C-Class diesel. Te întrebi dacă motorul e acelaşi cu care maşina a ieşit din uzină? Da, e tot acelaşi motor fără nici o reparaţie capitală efectuată la el. S-au făcut doar mentenanţe, schimburi de distribuţie şi tot ceea ce trebuie făcut periodic.
Mai mult ca atât, proprietarii ne spun că până şi turbina motorului e aceeaşi de la 0 la 934 mii km, funcţionând şi astăzi la fel de bine ca şi atunci când maşina avea o sută de mii pe bord!

Cutia de viteze — la fel, e cea originală şi n-a necesitat nici o reparaţie în cei aproape 1 milion de kilometri parcurşi. Mai mult ca atât, nici măcar ambreiajul nu a trebuit înlocuit vreodată, iar aici proprietarii maşinii ne amintesc încă o dată ce înseamnă calitatea Mercedes-Benz. Se vede că adoră marca şi această maşină, ca altfel n-o exploatau atâta amar de vreme!
Fireşte, n-a fost schimbat nimic mai departe de cutie — arbore cardanic, diferenţial, semiaxe spate — toate aceste componente fiind cele instalate de uzina germană. S-au schimbat de câteva ori amortizoarele, piese de suspensie, plăcuţe de frână şi discuri de frână — dar toate astea sunt consumabile fireşti. La motor au fost schimbate injectoarele, pentru că se recomandă să se facă şi asta dacă motorul ajunge la parcursuri atât de mari.
Proprietarul de azi, nu e primul. El a cumpărat-o de la primul când maşina avea 22 de luni şi doar 16,000 km parcurşi. Ulterior, el a parcurs cu ea sutele de mii de kilometri într-un ritm intens, fiindcă o folosea şi la muncă. Mergea cam câte 100 mii km pe an. Maşina a fost exploatată întotdeauna cu motorul cald — zice el — adică parcursuri lungi, fără cicluri scurte de încălzire şi răcire a motorului. Iar asta s-a reflectat la păstrarea stării tehnice bune a maşinii.
Fiul său munceşte într-un service auto şi, fireşte, Mercedes-ul a fost deservit de fiecare dată acolo. Nu e un service oficial Mercedes-Benz, iar asta demonstrează că şi service-urile generaliste pot asigura o mentenanţă corectă a maşinii, dacă au oameni profesionişti care să muncească acolo.

În 2012 proprietarul acestui Mercedes-Benz a putut să încadreze altă maşină pentru munca sa, iar astfel C-Class-ul a trecut la un ritm de exploatare mai lejer. Din acel moment parcursul anual a fost cam de vreo 14,000 km pe an, şi tocmai aşa a ajuns Mercedesul ăsta să aibă azi 936 mii km pe bord.
E interesant şi că filtrul de particule DPF a trebuit schimbat abia după ce maşina a trecut de la un ritm intens de exploatare la unul mai moderat. În august 2014 a avut loc prima şi unica schimbare de filtru de particule, iar în acel moment C-Class-ul avea deja 862,652 km pe bord! Nici de această dată n-au optat pentru un filtru original, dar au pus unul calitativ, de marcă HJS, iar noul filtru a fost ulterior introdus în actele maşinii, drept modificare omologată şi autorizată de autorităţile germane.
Aşadar, în ciuda faptului că are 936 mii km pe bord, acest Mercedes-Benz C-Class e astăzi într-o stare pur şi simplu extraordinară, aşa cum alte maşini nu reuşesc să fie nici la 200 mii km! Totul datorită mentenanţei bune, chiar dacă nu una făcută la service-uri oficiale, dar şi datorită grijii şi dragostei din partea proprietarului său.
Astăzi acest C-Class a fost scos la vânzare în Germania la un preţ mai mult decât decent: doar 2,500 euro. Însă e un preţ absolut nenegociabil, indiferent dacă e pentru export sau pentru un neamţ. Noi zicem că maşina asta îşi merită banii din simplul interes de a bate recorduri de parcurs mai departe cu ea, de a o face să treacă de un milion, apoi poate şi alte sute de mii ulterior! Cert este că acest Mercedes-Benz ne arată calitatea sa de asamblare, dar şi durabilitatea pe care o poate oferi în schimbul unei mentenanţe corecte!
0
21,649
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!