Acesta e Geely Tugella, SUV-ul coupe chinez, care va fi produs în Belarus. Va concura cu Renault Arkana sau cu BMW X4?

16 Noiembrie 2020, 20:29
Ilie Toma
Dacă acum câţiva ani ideea de SUV Coupe părea rezervată exclusiv segmentului premium, experienţa şi succesul enorm al lui Renault Arkana din unele ţări estice îi determină şi pe alţi producători să se mişte rapid în lansarea unor modele concurente. Acum marca chineză Geely a anunţat lansarea unui asemenea SUV Coupe pentru pieţele Rusiei, Belarusului şi Kazahstanului cel puţin. Modelul poartă numele Tugella.
Adevărul e că un asemenea SUV coupe se produce din anul 2019 în China, doar că acolo poartă numele de XingVue. În Rusia şi ţările vecine, însă, modelul lansat cu acelaşi design va purta un nume mai uşor de memorat — Tugella, care vine de la o cascadă uriaşă din Africa de Sud, doar că acolo numele se scrie cu un singur „l”. Noul model Geely se va produce la fabrica mărcii chineze din Belarus, care mai asamblează în prezent câteva modele pentru aceleaşi pieţe.
Aşadar, Geely va avea un SUV coupe în ţările răsăritene şi acesta pare să aibă un design foarte bine proporţionat, cu detalii atent lucrate. Iar partea impresionantă e că şi substratul său tehnic e mult mai generos decât am aştepta, astfel încât aproape că va concura cu SUV-uri premium la performanţe! Da, da! Şi asta pentru că Renault Arkana nu se poate lăuda cu asemenea motoare performante!
Noul SUV Coupe va avea dimensiuni similare cu un BMW X4, iar sub capotă are un motor de 238 CP! Da, 238 cai-putere, izvorâţi dintr-un motor turboaspirat de 2.0 litri, cu 4 cilindri în linie. Motorul livrează şi 350 Nm, iar chinezii promit o durabilitate a propulsorului de minim 350,000 km, ceea ce ar fi simţitor mai mult decât resursele declarate de alţi producători. Da, în zilele noastre cifra asta oscilează de obicei în jurul a 200,000 km, ceea ce nu înseamnă cu după 200 mii motoarele mor, dar e o cifră până la care nu trebuie să existe intervenţii capitale în motor.
Motorul lui Geely Tugella va fi cuplat la o cutie automată japoneză, Aisin, cu 8 trepte. Există şi o versiune cu tracţiune integrală, iar ea e asigurată de componente ale renumitei companii Borg Warner.

Cea mai rapidă Tugella va accelera de la 0 la 100 km/h în numai 6.9 secunde, cu doar 0.1 secunde mai lent decât un BMW X4 30i, de exemplu!
La interior, modelul continuă a fi la fel de surprinzător. Un design foarte inspirat, materiale ce par a fi foarte calitative şi o atenţie la detalii pur şi simplu incredibilă. Da, noi vorbim în continuare de un model chinez!
Totul pare prea perfect, nu-i aşa? Există un motiv pentru asta, însă e un motiv onorabil. Geely Tugella e construit pe o platformă tehnică elaborată de Gelly împreună cu inginerii de la compania-fiică suedeză, Volvo, o platformă modulară folosită şi la Volvo XC40, de exemplu. Iar motorul de 238 CP e foarte aproape ca şi construcţie de cele de 2.0 litri folosite pe Volvo, cutia de viteze fiind identică, la fel ca şi sistemul de tracţiune integrală. Deci, pretenţiile premium de la design şi interior chiar au un substrat demn şi onorabil!
Preţul de start al noului Geely Tugella, însă, va fi incredibil de accesibil, datorită faptului că va fi construit în Belarus şi va fi exceptat de taxe de import în aceste ţări. În Rusia preţul anunţat astăzi pentru singura versiune şi ipostază de lansare, numită Flagship, e de 2.5 milioane de ruble, ceea ce ar fi echivalentul a circa 27,650 euro! Şi asta e o versiune cu tracţiune integrală, cutie automată şi acel motor de 238 CP, ea beneficiind şi de un set ultra generos de dotări.

Deci, ce părere ai de un asemenea SUV coupe chinezesc?
1
15,271
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!