Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acesta e Haval Big Dog, offroader-ul chinez care vrea să concureze cu G-Class, Wrangler, Bronco şi Defender!

29 Noiembrie 2020 - 08:47
Ilie Toma
Mai mult timp în urmă chinezii au prezentat, iar acum au şi pus în producţia de serie un model foarte curios de offroader, pe care vor să-l arunce în liga proaspăt revigorată a modelelor care se prezintă foarte dur şi potent pentru teren accidentat, pe de o parte, şi foarte stilate şi pătrăţoase ca design, pe de altă parte.
Vorbim de liga de un Mercedes-Benz G-Class n-a plecat niciodată şi unde de curând au reintrat americanii de la Ford cu unul din cele mai superbe modele — Bronco. Tot aici şi Wrangler şi-a întărit muşchii de curând, iar noua generaţie Defender la fel a revenit în acestă ligă a băieţilor serioşi. L-am mai putea menţiona şi pe Suzuki Jimny, dar acesta din urmă e mult mai compact, sau pe Toyota Land Cruiser Prado şi modelele regionale derivate mai mici.

În fine, succesul răsunător al unor modele precum Bronco în acest an i-a determinat pe chinezi să treacă rapid la treabă şi să prezinte acest model Haval. Numele lui sună în chineză Dagou, ceea ce se traduce în engleză ca Big Dog, sau Marele Câine, dacă ar fi să-i facem o paralelă şi în română.
Aşadar, noul model se prezintă ca un offroader dur, extrem de capabil în teren accidentat, capabil să lupte în liga celor grei nu doar prin design, ci şi prin modul în care poate înainta. Dar are el oare un substrat tehnic demn de aceste pretenţii şi de concurenţii cu care declară că vrea să lupte, sau vine reţetă mult mai rarefiată?

Construcţia lui Haval Big Dog nu e una pe cadru dur, şi menţionăm asta pentru că unii reprezentanţi ai segmentul păstrează această formulă clasică, dar şi pentru că există modele Haval care au asemenea construcţie. Big Dog vine însă cu caroserie autoportantă, mai în stilul SUV-urilor civile moderne.
La interior habitaclul pare foarte inspirat din modelele menţionate mai sus, spre care ar ţinti, până şi jurnaliştii chinezi menţionând că a cam copiat designul de la G-Class. Voi ce credeţi, aşa e?
Motorul e poziţionat transversal, prioritizând cumva tracţiunea faţă şi chiar vor exista versiuni cu tracţiune doar pe puntea faţă, dar şi din cele cu tracţiune integrală. Noi zicem că asta deja descalifică, de facto, modelul de la pretenţiile de offroader pur-sânge şi de la lupta adevărată cu acei concurenţi menţionaţi mai sus, întucât nici unul din ei nu oferă aşa ceva. În acelaşi timp, versiunea 4x4 a lui Big Dog ar avea diferenţiale blocabile prin apăsare de buton, care ar trebui să ajute la performanţa de offroad şi totodată modelul are gardă la sol de 200 mm.
Sub capotă offroader-ului aka SUV-ului chinez e un motor turboaspirat de 1.5 litri, care livrează 170 CP şi 285 Nm. Deocamdată acesta e unicul propulsor disponibil şi deocamdată Marele Câine chinezesc se va vinde doar la el acasă, în China. Preţul lui acolo, în patria sa, e de aproximativ 18,000 dolari SUA, la o raportare aproximativă de curs.
Ce crezi, are acest model dreptul să pretindă la faptul că ar fi un concurent pentru glorioasele Ford Bronco, Mercedes-Benz G-Class, Jeep Wrangler sau Land Rover Defender?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter