Acesta e noul SUV Coupe Infiniti, QX55, ce vine să atace BMW X4 şi Mercedes-Benz GLC Coupe

18 Noiembrie 2020, 11:34
Denis Godorozea
Credeţi că BMW X6 a devenit primul SUV Coupe din lume în momentul apariţiei sale? Ei bine, japonezii de la Infiniti au o replică în acest sens, sugerând că, de fapt, primul crossover cu o asemenea siluetă le-a aparţinut lor, odată cu lansarea modelului Infiniti FX în 2002. Dar în acel an nu exista încă o asemenea clasă de automobile, iar cei de la Infiniti nu au avut curajul sau resurse pentru a da startul mainstream-ului care a cucerit automobilişti din întreaga lume. Din acest motiv, succesul SUV-urilor Coupe se atribuie bavarezilor. Dar acum cei de la Infiniti revin în forţă în segment, cu noul QX55.
Dar QX55 îşi va încerca forţele într-un segment diferit, concurând pe piaţa americană cu modele precum BMW X4 şi Mercedes-Benz GLC Coupe. Şi se pare că japonezul are toate şansele să opună rezistenţă granzilor germani, or munca titanică depusă doar în elaborarea designului se face resimţită în cele mai mici detalii ale posteriorului noului QX55, elementul de atracţie a unui SUV Coupe.
Dar lipsa mijloacelor financiare şi, respectiv, necesitatea de a dezvolta noul model pe baza platformelor şi tehnologiilor existente şi-a lăsat o amprentă vizibilă pe acest QX55. Frontal, modelul este aproape identic cu QX50, cu care împarte platforma, cum e şi firesc să fie, dar marea dezampgire vine la nivel de habitaclu, arhitectura căruia este moştenită încă din anii cooperării Infiniti cu Mercedes-Benz, iar urmele acelei ere se fac resimţite în detalii mari şi mici, de la volanul cu trei spiţe, până la levierul cutiei, elementele de control şi consola centrală etajată cu două ecrane. Tot de substratul tehnic înapoiat este dictată menţinerea instrumentarului de bord clasic, cu două cadrane analogice şi un ecran poziţionat central, chiar şi în versiunile de top.
Bineînţeles, noul QX55 a preluat în întregime şi fără careva modificări substratul tehnic de la SUV-ul cu siluetă clasică QX50. Principala unitate de propulsie va fi benzinarul VC Turbo de 2.0 litri, ce dezvoltă 272 CP şi 380 Nm. Motorul se cuplează la cutia cu variaţie continuă ce transmite standard cuplul pe ambele punţi. Singura modificare tehnică ţine de resetarea suspensiei, care a devenit mai rigidă pentru a asigura un comportament mai sportiv, în conformitate cu concepţia unui SUV Coupe.
Deocamdată Infiniti QX55 planifică să atace concurenţii germani doar pe piaţa americană, de primă importanţă pentru brandul premium japonezi. Peste ocean crossover-ul va fi disponibil din primăvara anului viitor, iar mai târziu Infiniti promite să-l lanseze şi pe alte pieţe, fără a specifica careva termeni şi destinaţii exacte.
0
2,313
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!