Capsula suedeză a timpului: un Volvo 850 T5 în condiţie de aproape nou, scos la vânzare în Belgia!

12 Noiembrie 2020, 21:07
Ilie Toma
Cu siguranţă mulţi dintre noi îşi vor aminti vremurile când vedeam pe străzi multe asemenea Volvo 850. Chiar dacă erau deja cu tracţiune faţă, aceste modele au fost la fel de bine proiectate de suedezi, şi se puteau lăuda cu o fiabilitate exemplară. Iar printre multitudinea de motoare ce se puteau regăsi sub capotă, T5 era cel mai adorat!
Modelul 850 venise să înlocuiască legendara serie 240 de la Volvo, fiind lansat în 1991, la ani distanţă după ce Mercedes-Benz lansase generaţia W124, iar BMW — E34. Volvo, însă, nu s-a sfiit să facă tranziţia spre tracţiune faţă şi motor poziţionat transversal. În spate modelul avea o suspensie cu o construcţie numită delta link, iar la capitolul siguranţei — se lăuda cu sistemul SIPS, pentru protecţia laterală desăvârşită.
E interesant şi faptul că toate motoarele lui Volvo 850 aveau 5 cilindri în linie. Iar exemplarul despre care vorbim noi azi e un T5, ceea ce înseamnă că are o cilindree de 2.0 litri, e turboaspirat, şi livrează 210 CP şi 300 Nm.
Dar adevărata poveste specială a acestei maşini trece dincolo de motorul său îndrăgit şi de fascinaţia pentru modelul 850. Maşina asta are, astăzi, doar 19,531 km parcurşi, deşi e fabricată în 1995! La 25 de ani depărtare, n-a adunat nici măcar câte o mie de kilometri pe an!
Şi asta nu pentru că a stat pe undeva nemişcată. Dimpotrivă. Unicul său proprietar de la achiziţie şi până astăzi a fost un italian pur şi simplu înnebunit după Volvo şi după acest model. Într-atât de fanatic a exploatat-o, încât n-a scos-o niciodată în condiţii meteo neprielnice, nici măcar în temperaturi reci, astfel încât acest Volvo n-a avut pe el vreodată nici măcar anvelope de iarnă. Anvelopele de azi sunt încă cele originale, din uzină!
Totuşi, italianul înnebunit după ea şi-a făcut un regim strict de a o scoate din când în când la plimbare, de dragul plăcerii şi de dragul de a-i păstra condiţia. Se ştie că maşinile care stau nemişcate mult suferă, în majoritatea lor, mai ales la căptuşelile de cauciuc şi la tot soiul de componente şi măruntaie care circulă prin tuburi de cauciuc. Omul nostru, însă, a avut grijă ca uleiurile şi lichidele maşinii să nu staţioneze niciodată prea mult în „venele” sale, astfel încât şi astăzi toate funcţionează impecabil — de la frâne şi sistem de aer condiţionat la cauciucuri şi injectoare.
Mai mult ca atât, deşi maşina a parcurs kilometri puţini, ea şi-a făcut deservirile la timp, vizite pe care le are documentate. A schimbat şi 4 baterii în acest răstimp, pentru că, mergând puţin, acestea ieşeau din uz mai repede decât la alte maşini.
Azi ea luceşte în întregime, inclusiv jantele şi etrierele frânelor, inclusiv şi pe partea sa inferioară sau în habitaclu. Mai mult ca atât, cei care o vând azi — o companie din Belgia — zic că ea mai păstrează la interior mirosul de Volvo nou din anii 90.
Maşina vine şi cu invoice-ul său original, pentru a fi păstrat la dosarul istoriei. Costase atunci, în 1995, tocmai 61,961,000 lire italiene!
Iar cu toată istoria asta şi starea sa de capsulă suedeză a timpului, preţul la care e vândută azi e de-a dreptul fascinant: doar 17,950 euro. Acest preţ nu e departe de cel al unor exemplare cu pacurs de aproape 100 mii km, care se regăsesc şi ele destul de rar. Deci, cumva, proprietarul său pare să nu caute neapărat un profit grandios din toată dârzenia cu care şi-a îngrijit maşina vreme de 25 de ani. Sincer, noi nu-i prea putem înţelege pe aceşti oameni, care au grijă cu atâta minuţiozitate de o maşină vreme de un sfert de secol, iar la sfârşit o vând pe bani relativi puţini, fără vreun profit, fără vreo împlinire spirituală. Sau poate faptul că va ajunge în mâinile unui fan adevărat al mărcii şi al modelului e acea împlinire spirituală?
Cert e că maşina asta e cel mai apropiat de condiţia de nou Volvo 850 pe care l-am văzut vreodată. Iar noi zicem că se va găsi cu siguranţă cineva dornic s-o ia de dragul colecţiei, a amintirilor sau a ataşamentului faţă de marca Volvo!
0
5,607
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!