Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Dezastru la Green NCAP: 21 automobile noi nu au putut acumula mai mult de 3 stele!

27 Noiembrie 2020 - 08:57
Denis Godorozea
Noua rundă de teste realizate de organizaţia europeană Green NCAP s-a încheiat cu rezultate dezastruoase pentru cele mai noi automobile comercializate pe Bătrânul Continent! Maşini, ce aparent răspund normelor de poluare Euro 6 nu au făcut faţă testelor de emisii, reuşind să acumuleze punctaje de doar până la 3 stele, iar unii s-au ales cu un scor final de doar 1.5 stele din 5 posibile. Din cei 24 pretendenţi, doar 2 s-au ales cu scor maxim... pentru că au propulsie 100% electrică. Maşinile cu motoare termice au obţinut rezultate simţitor mai modeste.
Aşadar, singurele automobile care au reuşit să obţină punctaje maxime sunt Hyundai Kona Electric şi Renault Zoe, dar asta pentru că au sisteme de propulsie 100% electrice, deci e şi firesc. În acelaşi timp, până şi cele mai noi motorizări alimentate cu gaz din gama Volkswagen Group, iar aici vorbim despre Audi A4 g-tron şi SEAT Ibiza, în ciuda laudelor propunţate în campaniile de promovare, au reuşit să acumuleze doar câte două şi, respectiv, trei stele.
Cele mai negative rezultate au fost obţinute de monovolumele Mercedes-Benz V-Class, Opel Zafira şi Volkswagen Transporter — câte 1.5 stele. BMW Seria 3 şi Dacia Duster au rezultate similare, de câte 2.5 stele, iar concurentul bavarezului, Mercedes-Benz C-Class, deşi are o carieră mai lungă în generaţia actuală, a reuşit să acumuleze 3 stele. Până şi Honda CR-V, având un sistem de propulsie hibrid, a indicat rezultate mediocre, similare cu automobilele echipate cu motoare termice clasice — 2.5 stele. Cel mai bun rezultat în rândul maşinilor ce au sub capotă un propulsor cu combustie internă a fost obţinut de Toyota C-HR Hybrid, cu benzinar aspirat natural de 1.8 litri şi sistem de tracţiune pe puntea faţă — 3.5 stele.
Ei bine, aici ar trebui să menţionăm că organizatorii testelor Green NCAP tratează aceste rezultate drept unele acceptabile, chiar şi cu un scor final de 2.5 stele, confirmând că cea mai mare parte din pretendenţi se încadrează în limitele de poluare actuale, deşi mai este rezervat loc îmbunătăţirilor în materie de eficienţă şi emisii. Green NCAP a implementat mai multe etape şi modalităţi de testare — eficienţa şi emisiile sunt puse la încercare atât în condiţii de laborator, cât şi în condiţii apropiate la maxim de cele reale, pe şosea, cu dispozitive speciale de control conectate. Întreaga listă cu modelele participante şi rezultatele obţinute o puteţi urmări mai jos. Tabelul include lista modelelor, calificativele obţinute, indexul de calitate a aerului, index de eficienţă, dar şi indexul gazelor de eşapament.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter