Explozie de premiere cu SUV-uri electrice: Volkswagen lansează două versiuni ID.4 noi în China

5 Noiembrie 2020, 16:11
Denis Godorozea
Volkswagen urmăreşte să cucerească poziţia de lider pe piaţa electromobilelor din China, una dintre cele mai atractivă pentru cea mai mare parte de constructori auto, de altfel. După ce a dezvăluit cel mai accesibil SUV electric din gamă, e-Tharu, constructorul german a dezvăluit două SUV-uri derivate din ID.4: Crozz şi X, modele diferite de electromobilul lansat în Europa şi SUA.
Respectiv, în loc de un ID.4 european, cumpărătorii chinezi vor putea alege dintre un ID.4 Crozz, creat de germani în cooperare cu partenerii de la FAW, sau ID.4 X, creat împreună cu partenerii de la SAIC, care au pus mâna şi la lansarea lui e-Tharu. Dar să vedem care sunt diferenţele cu ceea ce vor cumpăra automobiliştii din Europa.
Aşadar, potrivit germanilor, versiunile chinezeşti ID.4 vor avea nivele de echipare ceva mai generoase, or chiar în versiunile de bază sunt incluse standard jantele din aliaj de 20 ţoli. În materie de design exterior ID.4 Crozz se distinge de varianta europeană prin micile detalii, atucni când ID.4 X are un design modificat, cu elemente exterioare absolut nou, precum farurile, blocurile optice spate, barele de protecţie şi un decor inspirat de modelele sportive la posterior.
Mai mult de atât, ID.4 X este mai mare ca şi dimensiuni, fiind cu 20 mm mai lung şi cu 11 mm mai înalt. Până şi garda la sol este ceva mai generoasă, datorită suspensiei revizuite.
X-ul optează şi pentru o arhitectură interioară uşor revizuită, unde are un tunel central mai minimalist şi mai practic, cu două spaţii de depozitare mare şi suporturi pentru pahare. Tot la interior germanii au pregătit câteva variante noi de tapiserie şi decor.
Există şi modificări tehnice. Ambele versiuni destinate pieţei din China au beneficiat de câte o baterie mai mare în varianta de top, de 85 kWh (82 kWh în cazul versiunii europene), dar caracteristicile dezvăluite de Volkswagen nu ne permit să comparăm direct autonomia maximă disponibilă, cel puţin la moment, or în China aceasta este calculată conform standardului vechi NEDC. Respectiv, pentru ambele electromobile Volkswagen promite o autonomie de până la 550 km.
Gama motorizărilor este identică pentru Crozz şi X, fiind formată din două configuraţii: cu un motor electric pe puntea spate (204 CP şi 310 Nm) şi cea de top, cu două motoare electrice în cadrul sistemului de tracţiune integrală (306 CP şi 460 Nm).
0
1,066
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!