Jeep prezintă cel mai puternic Wrangler Rubicon 392! Monstru cu V8 cu care nu va putea concura Bronco

18 Noiembrie 2020, 09:22
Denis Godorozea
Principalii câştigători într-o luptă crâncenă dintre doi rivali de sânge sunt consumatorii — o vedem pe exemplul celor de la Ford şi Jeep, constructori americani ce s-au activizat în duelul lor pentru sufletele pasionaţilor de offroader-e indestructibile şi grandioase.
În special, un exemplu bun în acest sens sunt cei de la Jeep, care văzând premiera şi succesul noului Bronco lansat de Ford, au inundat segmentul cu oferte de tot soiul, lansând pentru prima dată o versiune hibridă pentru Wrangler, iar acum nu-i mai lasă şanse cu o variantă de performanţă de top, Rubicon 392. Aşadar, avem aici un Wrangler într-o configuraţie cu totul neobişnuită, apariţia căreia se anticipa, dar şi se nega de diverse voci din interiorul Jeep, după ani de tachinări cu tot soiul de concepte. Ei bine, anume lansarea lui Bronco i-a determinat pe cei de la Jeep să lanseze, totuşi, un Wrangler cu motor Hemi V8, o versiune pe care principalul concurent nu o va avea vreodată, conform spuselor oficialilor Ford.
Noul Wrangler cu motor V8 a fost denumit Rubicon 392, iar astfel constructorul sugerează un potenţial bun pe offroad, pe când indicele 392 dezvăluie capacitatea cilindrică a unităţii de propulsie în inch3. Asta înseamnă că sub capota offroader-ului se ascunde benzinarul monstruos V8 Hemi de 6.4 litri. În calea sa de la concept spre model de serie, motorul a indicat o creştere a puterii de la 456 CP la 477 CP şi, respectiv, un cuplu maxim de la 610 Nm la 637 Nm. Nu pare prea impunătoare puterea pe fundalul motoarelor germane cu o cilindree similară? Atunci aflaţi că acest Hemi este creat după reţetele ferme americane, este un benzinar aspirat natural, fără vreun compresor.
Motorul funcţionează în tandem cu o cutie automată cu 8 trepte ce transmite cuplul, bineînţeles, pe ambele punţi. În noua ipostază offroader-ul poate accelera până la 60 mph (97 km/h) în doar 4.5 secunde. Deci anticipăm că acest timp va fi scurtat ulterior de numeroasele pachete de tuning de uzină, dar şi seturile livrate de atelierele terţe de tuning. Tradiţional pentru piaţa americană, cei de la Jeep au dezvăluit şi timpul necesar pentru o cursă de un sfert de milă — 13 secunde.
Dar nici într-un caz nu uităm de numele Rubicon, atribuit acestei versiuni de performanţă. Cum am mai zis, acest nume inspiră capacităţi sporite în offroad, iar noul Wrangler le va putea pune în aplicare practic, având o gardă la sol mărită cu 50 mm în raport cu versiunile standard, dar şi cu anvelopele de offroad livrate standard. Adăugăm aici diverse modificări la nivelul suspensiei, sistemului de frânare, dar şi platformei cu cadru dur şi obţinem un bolid de raliuri chiar din uzină.
Previzibil, Rubicon 392 se va situa în topul gamei de versiuni disponibile pentru Wrangler, dar asta nu înseamnă că pentru un asemenea offroader cumpărătorii vor scoate din buzunar sute de mii de dolari. Dimpotrivă, chiar şi în ipostaza de top de performanţă Wrangler-ul va rămâne relativ accesibil, cu un preţ de pornire de aproximativ 60,000 dolari. Debutul comercial este aşteptat la începutul anului viitor.
0
375
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!