Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Maşina frizerului german, care s-a făcut colecţionar. Acest Mercedes-Benz W123 se vinde azi în condiţie de aproape nou

10 Noiembrie 2020 - 19:37
Ilie Toma
Generaţia W123 a celor de la Mercedes-Benz a fost adorată peste tot în jurul lumii. În Africa acest model era preferatul taxiştilor, pentru că rezista milioane de kilometri în cele mai dure condiţii. În părţile mai lucioase ale lumii, W123 era admirat pentru confortul său suprem, pentru ingineria sa şi statutul pe care-l oferea proprietarilor săi.
Era anul 1976 când acest model se lansase pe piaţă, înlocuind seria W114. Şi W123 era un model absolut nou, care prelua o mulţime din elementele lui S-Class în materie de construcţie a suspensiei şi confort oferit la bord. Aşa că încă în acel an 1976, Mercedes-Benz W123 avea deja suspensie spate multilink, iar pe puntea faţă — una cu braţ dublu, double wishbone, prezentă şi azi, în esenţă, pe sedanurile mărcii.
W123 putea fi recunoscut după farurile duble, cu elemente de iluminare de diametru diferit — un element care a rezistat şi de-a lungul anilor pe modelele familiei numite azi E-Class. Iar dacă privim interiorul acestui W123 superb, despre care vorbim azi, putem înţelege că şi filosofia de confort a fost aceeaşi, chiar şi acum 44 de ani, când se lansase pe piaţă acest model.
Dar maşina asta e una de după facelift-ul acesei generaţii, construită în decembrie 1980 la uzina Mercedes-Benz din Sindelfingen, Germania. În prima zi lucrătoare a anului 1981, la 2 ianuarie, ea a fost livrată primului şi unicului său proprietar — un frizer din orăşelul Neuhausen, de lângă Stuttgart, tot el şi proprietarul frizeriei în care muncea.
E un Mercedes-Benz 230 E, ceea ce înseamnă că are sub capotă un motor de 2.3 litri, cu injecţie Bosch şi cu 4 cilindri în linie, care livrează 136 CP şi 205 Nm, cuplat la o cutie manuală cu 4 trepte.
Omul şi-a dorit mult acest Mercedes-Benz şi l-a exploatat la început ca un automobil abolut normal, într-un regim normal, însă nu foarte intens. Până în 1987 maşina parcursese 49,000 km — nu foarte mult, însă fără a staţiona luni întregi în garaj. Frizerul are toate vizitele la service din acea perioadă documentate. Din acel moment, însă, frizerul nostru a început a-şi privi Mercedes-ul ca pe o piesă de colecţie, prea valoroasă pentru a o exploata chiar în fiecare zi. Între timp apăruse şi următoarea generaţie, W124, şi tocmai asta l-a impulsionat să trateze exemplarul său de W123 ca pe o bijuterie viitoare, care trebuie păstrată mult mai cu grijă la kilometrii parcurşi.
Maşina era şi aşa într-o stare bună. Dar de aici încolo grija pentru ea a fost şi mai mare. Din 1987 şi până în 2005 acest Mercedes-Benz W123 a mai parcurs doar mai puţin de 10,000 km, ajungând la peste 58,000 km. Iar în 2005, frizerul a decis că va pune maşina la conservat în garajul său, ţinând-o pentru viitor, aşa că a mers şi la registrul german pentru a o scoate de la evidenţă.
Tocmai într-o asemenea manieră a fost păstrat acest Mercedes-Benz până azi. Are 58,992 km la bord, practic 59 mii, am putea spune, iar condiţia sa estetică, la interior şi exterior, este de maşină practic nouă. Automobilul a fost preluat pentru a fi vândut de una din cele mai renumite şi reputate companii de lângă Stuttgart, specializată în Mercedesuri clasice, aceştia i-au făcut verificările necesare la partea mecanică, dar şi istoricul ei, şi şi-au dat verdictul: o adevărată bijuterie de colecţie. Frizerul n-a greşit când a luat decizia de a pune la păstrare această maşină şi se pare că a făcut-o corect, pentru că maşina e astăzi într-o stare absolut fascinantă.
Cât costă bijuteria asta galbenă, cu habitaclu maro? Ei bine, încă aşteptăm confirmarea finală a preţului şi-l vom introduce în scurt timp în acest articol, ca un mic update mai jos, dar până atunci, puteţi estima chiar voi, cât ar putea sau cât ar trebui să coste acest superb Mercedes-Benz 230E W123 din 1980!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter