Motor V6 şi cutie automată pe UAZ Buhanka! Cineva s-a încumetat s-o facă în Rusia!

21 Noiembrie 2020, 09:46
Ilie Toma
UAZ Buhanka e de adesea ţinta nor glume, fiind produsă şi azi după tehnologii concepute mai bine de jumătate de secol în urmă. A fost modificată şi actualizată în repetate rânduri, dar esenţa sa rămâne aceeaşi — o construcţie super simplă, foarte capabilă în offroad, iar graţie simpleţei e şi un teren pentru cei ce au fantezie de o transforma într-un vehicul demenţial.
Un pasionat de offroad pe nume Dmitrii, din sudul Rusiei, acolo unde munţii Caucaz sunt terenul unor explorări perfecte la distanţe lungi, s-a gândit că UAZ-ul său Buhanka, pe care şi l-a cumpărat exclusiv pentru aventuri de offroad, ar merita un upgrade serios, care să facă aceste aventuri mai captivante. Aşa că acesta a fost generos cu imaginaţia şi componentele modificate la UAZ-ul său.
În primul rând, a plecat motorul original de 2.7 litri — un motor pe care toţi îl caracterizează drept cel mai rezistent lucru în Buhanka, dar care nu e foarte puternic. În locul lui, Dmitrii a montat un motor V6 de 3.4 litri, de 180 CP. Nu e un motor nou, e unul produs în anii 90 şi anii 2000 de către cei de la Toyota şi instalat pe o mulţime de modele mari nipone ale acelor ani, inclusiv pe Land Cruiser Prado de atunci.
Cutia de viteze oribilă a Buhancăi a fost înlocuită cu una automată, care merge de obicei în tandem cu motorul nipon, numai bună pentru explorări savuroase.

UAZ-ul a primit şi un nou sistem de servodirecţie, noi punţi cu diferenţiale blocabile, iar noile roţi de offroad au 33 de inch în diamtru acum. Maşina a mai primit şi frâne noi, cu discuri, în loc de tamburii săi clasici. Şi pentru ca plăcerea finală să fie şi mai mare, Dmitrii a instalat şi un volan nou, mai civilizat, pe Buhanka sa, ca să poată simţi mai plăcut manevrarea UAZ-ului cu substrat tehnic nou în aventurile sale caucaziene.
Şi adevărul e că UAZ-ul modificat s-a dovedit a fi o maşină excelent de bine echilibrată ca performanţe de offroad şi ferită de probleme deranjante. Dmitrii o exploatează deja de mai bine de un an şi a ieşit cu ea în repetate aventuri prin munţii Caucaz, el având şi un grup de prieteni pasionaţi de offroad, cu care adesea se avântă în asemenea mini expediţii montane de week-end, la mare altitudine, prin relieful dur şi magnific de acolo.
Şi relieful muntos e într-adevăr neiertător, având o mulţime de drumuri pietroase, traversări de râuri prin pietre şi ape învolburate, zone cu noroi, iar la mare altitudine — şi zăpezi. Iar uneori nici nu mai sunt drumuri deloc. Nu e un teritoriul pentru nişte SUV-uri frumuşele cu tracţiune faţă şi gadă la sol de 15 cm, vândute azi prin showroom-uri, cu siguranţă!
Iar acest UAZ Buhanka, fiind cumpărat şi modificat de proprietarul său doar pentru aceste aventuri caucaziene, chiar se dovedeşte a fi un vehicul offroader potrivit, suficient de picant şi totodată suficient de nebun pentru a le face mai interesante!
0
1,686
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!