Noul MAN TGX a fost numit Camionul Anului 2021! Cu ce a reuşit să depăşească rivalii europeni?

24 Noiembrie 2020, 09:17
Denis Godorozea
Noul MAN TGX s-a ales cu titlul Camionul Anului 2021, oferit de concursul International Truck of the Year (ITOY) din Europa. Unul dintre cele mai prestigioase premii din industria camioanelor a fost oferit concurentului german de un juriu format din 24 jurnalişti din diverse ţări, iar astfel TGX a reuşit să depăşească rivali principalii săi rivali europeni.
Juriul a apreciat avansul tehnologic al camionului prezentat în premieră în luna februarie a acestui an, eficienţa, confortul şi apariţia sistemelor de siguranţă activă. De menţionat, că deşi TGX a fost dezvăluit în acest an, camionul german a reuşit să surclaseze principalii concurenţi chiar dacă nu a venit cu soluţii mai exotice, precum propulsoare electrice sau camere de supraveghere care să înlocuiască în totalitate oglinzile retrovizoare exterioare, precum propune Mercedes-Benz. Ei bine, aici ar trebui să menţionăm că la concursul anual ITOY pot participa doar modele prezentate pe parcursul ultimelor 12 luni.
MAN TGX a debutat cu design împrospătat şi îmbunătăţiri discrete, aşa cum o obişnuiesc cei de la Volkswagen Group, care uite că au fost perfect suficiente pentru a obţine victoria în concursul prestigios. În momentul premierei, germanii au relatat despre munca titanică depusă de ingineri pentru dezvoltarea noului TGX — doar proiectarea cabinei a durat circa 5 ani, iar la proces au participat peste 300 clienţi din 16 ţări din întreaga lume.
Cu schimbul de generaţii TGX nu s-a modificat prea mult în materie de design — exteriorul a fost împrospătat, iar ambianţa interioară nu a suferit vreo revoluţie, astfel încât elementele de control să fie amplasate, în marea lor majoritate, pe locurile obişnuite şi accesibile intuitiv. Substratul tehnic — aici a avut loc revoluţia. MAN TGX a avansat cu tehnologii de generaţie nouă, sisteme de siguranţă activă şi asistenţă pentru şofer, a primit un nou instrumentar de bord, complet digital şi mai informativ, dar şi un sistem multimedia actualizat, cu multiple posibilităţi de conectare.
Gama motorizărilor este formată din trei unităţi turbodiesel, toate cu 6 cilindri în linie, de 9.0, 12.4 sau 15.2 litri. În funcţie de versiunea aleasă, puterea maximă va oscila între 330 şi 640 CP. Toate motoarele corespund normelor de poluare Euro 6 pentru camioane. Germanii promit că noua generaţie va fi şi mai fiabilă în raport cu cele precedente, or în cadrul proiectării camioanele au parcurs circa 4 milioane kilometri, inclusiv în zone nordice prin Suedia, unde temperatura aerului coboară până la -45 grade Celsius.
1
8,710
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!