Noul Mercedes-Maybach S-Class: efect de wow sau opulenţă răsuflată şi derizorie?

20 Noiembrie 2020, 10:42
Ilie Toma
Dragă Mercedes-Benz, te rog, încetează să mai faci maşini derizorii în anul 2020! — aşa ar trebui să înceapă acest articol, care e un editorial şi reflectă pur părerea autorului, dar prin care te invit să-ţi spui şi tu părerea ta, oricare ar fi ea, de admiraţie sau de priviri rezervate faţă de noua creaţie a celor de la Mercedes-Benz!
Ieri Mercedes-Benz a dezvăluit cea mai luxoasă versiune a lui S-Class, căreia i s-a atribuit în mod tradiţional sufixul Maybach, astfel încât limuzina poartă numele Mercedes-Maybach S-Class. Maşina a fost prezentată într-o versiune bicoloră în imaginile oficiale, cu un soi de bordo aristocratic în partea inferioară şi un auriu opulent în partea superioară. Sincer, asta a fost prima mare dezamăgire, să privesc designul noului S-Class W223, gândit iniţial pentru a fi mai atlet, mai modern, mai discret, cum ajunge într-o blasfemie acum, prin împărţeala asta bicoloră. Blocurile optice spate în mod evident n-au fost gândite pentru asta, s-a înjumătăţit până şi capacul rezervorului, linia de hotar a celor două culori a trebuit să treacă peste tot pe unde n-a fost gândită de designerul iniţial să treacă. Nu, cromatica asta nu i se potriveşte deloc acestei maşini.
Dar derizoriul nu se opreşte doar la simpla combinaţie neaoşă de culori. Maşina asta abundă în detalii într-atât de lucioase, de parcă a fost învelită în peliculă reflectorizantă. Conturul geamurilor — ok, e iertabil. Dar de ce au trebuit acoperite cu luciu până şi marginile portierelor, pe montantul central? Crom pe prag, jante imense cu multe spiţe, cromate şi ele, iar dacă mai aruncăm privirea spre jantele în stilul clasic Maybach, cu suprafeţe mari oarbe, maşina asta pare să ruleze pe nişte platouri de argint dintr-o piesă de teatru veche.
În faţă blasfemia continuă cel puţin la fel de accentuat. O grilă imensă, cu contur gros, cromat şi el, cu 27 de linii verticale. Cromate şi ele, evident. Pe partea din centru, însă, există un dreptunghi mat, negru, care întrerupe vizual această opulenţă. E radarul necesar maşinii. E bine că el există, dar chiar în anul 2020, pe un nou Mercedes-Maybach, el nu putea fi încadrat mai discret? Serios?
Ceea ce e sub grilă e şi mai bizar. Un calandru imens, pe toată lăţimea barei, cromat şi el din abundenţă, cu contururi late cât palma şi cu textură în stil de plasă cromată, de parcă maşina asta a mers la un garaj începător după un accident şi, vrând să economisească la piese de schimb, i s-au montat asemenea plase. Iar când faci zoom-out la partea frontală şi priveşti tot acest tablou de capotă aurie, bară de protecţie bordo, grilă imensă cromată şi bară de protecţie cu prize acoperite cu plase cromate cu textură de romb — nu poţi să nu te întrebi ce-a fost în capul celor de la Mercedes-Benz, să scoată hidoşenia asta în public?
E anul 2020, dragilor! Sunt alte vremuri, când opulenţa asta nu mai e admirabilă, nu mai e privită cu fascinaţie, ci cu dispreţ şi disconsiderare. Să lansezi azi sau să cumperi azi un asemenea design opulent nu e un manifest al succesului, ci o dovadă de prost gust iremediabil! Premium, şi chiar luxul desăvârşit, azi înseamnă altceva, dragilor!
Până şi Rolls-Royce a înţeles asta şi când a lansat noua generaţie Ghost şi Ghost EWB a declarat cu inteligenţă că în zilele noastre luxul înseamnă minimalism şi discreţie, pentru că ne aflăm în era „post opulenţă”. Şi n-o puteau zice mai bine sau mai corect! Au dreptate sută la sută!
Iar voi, dragilor, aţi creat o maşină dinozaur, care-i va face pe viitorii proprietari să arate prost. Lipsiţi de bun-gust. Sincer, i-aţi întrecut şi pe cei de la MANSORY cu acest Mercedes-Maybach S-Class şi vor trebui să se chinuie mult ca să mai inventeze kitsch-uri derizorii cu care să-i mai sporească doza absurdului. Pentru că pare că aţi atins chiar voi apogeul opulenţei absurde.
Iar pentru a spune lucrurile până la urmă, voi menţiona că există şi versiuni monocolore a lui Maybach S-Class, pe care, evident, vi le recomand dacă ţineţi cu tot dinadinsul să optaţi pentru o asemenea limuzină. Voi spune de asemenea că interiorul nu a fost tras atât de mult în derizoriu, acolo lucrurile au rămas mult mai aproape de S-Class-ul original, iar interiorul acelui model original e admirabil.
Deci, probabil, dacă ai vrea mult să configurezi un Maybach S-Class maxim de discret, probabil că există combinaţii de dotări şi culori cu care ai putea atinge acest scop. Dar, totuşi, atunci când un producător prezintă un model, imaginile care însoţesc acel prim anunţ sunt etalon, sunt forma cu care el vrea să apeleze la clienţii ţintă. Iar în acest caz Mercedes-Benz a luat-o pe arătură, părerea mea. Şi, nu ştiu dacă asta contează pentru voi, dar eu conduc în fiecare zi un Mercedes-Benz din epoca curentă, un C-Class W205, deci nu e ca şi cum aş avea ceva personal împotriva mărcii, designului. Dimpotrivă, sunt încântat de W205 şi de emoţia experienţei pe care mi-o dă în fiecare zi. Dar acest Mercedes-Maybach S-Class mă face să-l privesc cu nedumerire şi să mă întreb năucit ce-a fost în capul celor de la Daimler.
Dar poate aveţi voi altă părere despre el. Poate vă place vouă mai mult decât mie şi-l vedeţi voi din altă perspectivă. Chiar şi în redacţia noastră părerile sunt divizate. Aşa că mă voi bucura să vă scrieţi părerile în comentarii, oricare ar fi ele în raport cu acest nou Mercedes-Maybach!
0
9,781
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!