Noul Nissan Navara debutează în Asia! Ce modificări a primit pick-up-ul din noua eră a japonezilor?

5 Noiembrie 2020, 11:49
Denis Godorozea
Una dintre cele mai aşteptate premiere Nissan din acest an a fost varianta actualizată a pick-up-ului Navara. Acesta este unul dintre cele mai de succes modele din segment, care a stat la baza multor altor maşini (Renault Alaskan, Mercedes-Benz X-Class, etc.), dar şi unul dintre primii reprezentanţi ai gamei revizuite Nissan la nivel global — pentru reducerea costurilor japonezii şi-au revizuit complet gama.
Actuala generaţie Navara a fost lansată pentru prima dată acum 6 ani. În această perioadă, modelul a simţit mai multe actualizări tehnice pe diverse pieţe, pe când aspectul exterior a fost neschimbat. Durata de viaţă a pick-up-urilor este, de regulă, mai mare decât cea a autoturismelor clasice, ce-şi schimbă generaţiile o dată la 6-8 ani. Ei bine, după 6 ani Navara se bucură de un facelift amplu de mijloc de carieră, care i-a schimbat aspectul exterior aproape în totalitate.
Navara facelift adoptă stilul corporativ al mărcii, având un calandru proeminent şi blocuri optice LED cu semnături noi, pătrăţoase, pe părţile extreme a farurilor. Bineînţeles, modificările posterioare sunt mai rezervate, dar nici nu ne putem aştepta ceva mai revoluţionar de la un pick-up cu benă, nu? Aici vedem o structură modificată a stopurilor şi o bară de protecţie nouă cu un prag integrat care să faciliteze accesul în benă. A fost lansată şi o versiune de top, numită Navara Pro-4X, care se distinge printr-o pregătire mai avansată pentru aventuri de offroad, cu decor şi elemente de protecţie exterioare specializate, anvelope de offroad şi o benă mai spaţioasă, cu înălţime mai mare de 35 mm comparativ cu versiunile standard (până la jumătate de metru).
Nissan raportează apariţia unei suspensii fortificate, în special la posterior. Cumpărătorii din Asia vor putea alege dintre o suspensie clasică cu arcuri, mai accesibilă, fie una cu amortizoare. Datorită suspensiei revizuite, Navara poate tracta acum greutăţi cu o masă de până la 1.2 tone. Totodată, pick-up-ul a devenit mai confortabil şi mai manevrabil.
Confortul la interior va fi asigurat şi de o izolare fonică îmbunătăţită, deşi aparent habitaclul nu a suferit prea multe schimbări. Absolut nou este volanul inspirat de gama actuală Nissan, dar şi sistemul multimedia cu ecran tactil de 8 inch şi multiple posibilităţi de conectare cu gadget-urile mobile, precum Apple CarPlay şi Android Auto. Instrumentarul de bord va fi în continuare analogic, dar în versiunile de top între cele două cadrane se va situa un computer de bord cu ecran color de 7 inch.
Există modificări şi în gama motorizărilor, dar cel mai probabil Nissan Navara va avea mai multe versiuni şi sisteme de propulsie, diferite în funcţie de piaţă. În Asia pick-up-ul este echipat cu noua unitate turbodiesel 2.3 dCi, livrată de Renault, care vine să înlocuiască motorul vechi de 2.5 litri. De altfel, acest motor francez este disponibil pe Navara în Europa şi Australia de ceva timp. Amintim că propulsorul este disponibil în două variante de putere, cu 163 sau 190 CP. Resursele motorului sunt gestionate standard de o cutie manuală cu 6 trepte fie de una automată cu 7 trepte, disponibilă opţional. Cuplul este transmis pe ambele punţi.
În următoarele săptămâni modificări similare va simţi şi pick-up-ul destinat pieţelor occidentale. Cel mai probabil, designul exterior va fi unificat, însă pentru cumpărătorii europeni pot fi pregătite surprize mai mari la interior. În lista motorizărilor se va regăsi unitatea 2.3 dCi.
0
2,259
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!