O Toyota Supra cu putere cât un Bugatti Veyron, scoasă la vânzare de un german înnebunit după modelul japonez

25 Noiembrie 2020, 19:18
Ilie Toma
Toyota Supra e un sportcar legendar în rândurile pasionaţilor de maşini japoneze, dar totuşi performanţa ei de uzină a fost întotdeauna relativ pământească. În anii de glorie ai ultimei generaţii, puterea motorizărilor sale era cuprinsă între 225 CP şi 330 CP. Dar, în acelaşi timp, Supra, cu genialul său motor 2JZ, a fost întotdeauna una din alegerile preferate pentru cei ce-şi doreau un punct de start pentru modificări nebune de performanţă.
O asemenea modificare ar fi putut fi şi această Toyota Supra, scoasă la vânzare de proprietarul său înnebunit după ea, din Germania. Ar fi putut fi. Dar e mai mult de atât. Germanul pasionat de japoneză a vrut să facă totul în cel mai radical mod posibil, cu buget foarte generos şi mai ales cu documentări şi omologări, pentru ca rezultatul final să nu fie doar o maşină ştrengărească cu lumini neon dedesubt, cu care să încerci să te strecori noaptea fără a te observa poliţia, ci să poţi circula cu ea cu capul sus, având toate actele în regulă. Şi, uitându-ne la cea ce a modificat neamţul în această Toyota, mai că nu ne vine a crede că autorităţile germane i-au aprobat într-un final toate acestei modificări extreme!
Maşina în sine e produsă în anul 1993, primul an de producţie pentru această generaţie de Supra. Sub capotă e motorul 2JZ-GTE, dar nu e unitatea cu care a venit maşina din uzină. Când s-a apucat de modificări, germanul a mers la un dealer Toyota din Germania şi a comandat un motor absolut nou, de la care să pornească. Abia după ce i-a fost livrat motorul în cutie, a mers mai departe cu modificările.
Cele două turbine originale au fost demontate, în locul lor fiind montată o turbină mai mare, Garrett GT4578R, cu intercooler. Motorul a primit un nou modul de control, dar şi un nou sistem de eşapament din titan, capota a fost modificată cu una din fibră de carbon. De fapt, motorul a fost desfăcut până la mici detalii, aşa nou cum era, pentru a primi o pompă de ulei mai puternică, noi garnituri, prevăzute pentru modificările de putere, o nouă curea de transmisie, pistoane forjate, noi biele, noi valve, ba chiar şi o nouă şlefuire a blocului şi părţilor interioare ale cilindrilor. S-a lucrat aşa cum ar lucra un cunoscător profund al acestui motor, când vrea să scoată performanţa maximă şi n-are limită la buget să facă tot ce ştie el că trebuie făcut ca motorul final să reziste la noua performanţă!
Şi tocmai aşa această Toyota Supra a ajuns acum să aibă o putere de Bugatti Veyron sub capotă! Da, propulsorul 2JZ de sub capotă livrează acum 1,000 CP! O mie de cai-putere, pe o sportivă Toyota!
Cutia de viteze a rămas aceeaşi, manuală, cu 6 trepte, dar ambreiajul a fost schimbat pe unul care să reziste performanţelor nebune. Fireşte, s-au făcut modificări substanţiale şi la şasiu şi frâne. Nimic n-a fost neglijat, or, bugetul tuturor modificărilor a ajuns la final la 130,000 euro! Deci, e clar, nici un om n-ar fi făcut o asemenea modificare din pură raţiune. E vorba de pasiune fără limite şi atât.
Mai ales că acum germanul vinde maşina sa la un preţ mult mai mic decât bugetul pe care l-a cheltuit în modificări. Cere 77,000 euro pe ea şi menţionează că maşina e în stare tehnică absolut bună. Prin urmare, această Toyota de 1,000 CP cu siguranţă poate fi mare descoperire pentru un pasionat înflăcărat de Supra, de 2JZ, de maşini cum erau odată. Eventual, un om care şi-a inhibat între timp pasiunea şi s-a pus pe făcut bani mulţi, iar acum, uite şi ocazia de a cheltui o parte din ce a agonisit pe ceva ce-i va răscoli pasiunea de altă dată!
0
18,610
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!