Premieră: conceptul Renault Kiger prefaţează un pseudo-crossover mai scurt de 4 metri

18 Noiembrie 2020, 14:32
Denis Godorozea
Renault pregăteşte lansarea unui nou crossover subcompact. Viitorul model de serie este prefaţat de conceptul spectaculos Kiger, dar care vine cu soluţii futuriste pe care nu le vom putea vedea pe un automobil bugetar de serie nici în viitorii 10 ani, iar asta chiar dacă francezii promit că varianta de serie va fi apropiată la maxim de conceptul lansat acum.
Ei bine, ca şi forme versiunea de serie Kiger va fi foarte apropiată de concept, or crossover-ul subcompact este adresat în primul rând pieţei din India, unde segmentul B este foarte atractiv pentru concurenţi, constituind peste jumătate din vânzările totale din ţară. Conform legislaţiei ţării asiatice, pentru a benficia de scutiri de stat şi a menţine un preţ atractiv, automobilul nu trebuie să depăşească 4 metri în lungime, iar Kiger se încadrează în aceste dimensiuni.
Dar specificul cumpărătorilor din India va obliga francezii să renunţe şi la silueta de SUV Coupe a conceptului pentru a oferi un spaţiu maxim posibil la bord. Cel mai probabil în procesul de transformare în maşină de serie, Kiger va fi lipsit şi de multiplele elemente LED exterioare, cel puţin în versiunile de bază, dar şi jantele stilate de 19 ţoli. Neschimbat va fi limbajul stilistic evoluat din gama actuală Renault şi garda la sol generoasă, de 210 mm. Un alt detaliu, mai curios, care cu siguranţă nu va ajunge pe interpretarea de serie Kiger, ar putea fi disponibil ulterior pe modelele mai mari şi mai scumpe din gama europeană. Este vorba despre vopseaua specială Aurora Borealis, creată special pentru acest concept, care-şi schimbă nuanţa în funcţie de unghiul sub care este privit automobilul.
Francezii nu au dezvăluit substratul tehnic al conceptului, dar presa locală anticipează că acesta va fi împrumutat în întregime de la proaspătul Nissan Magnite, ce are la bază platforma modulară CMF-A. Aceasta prevede instalarea motoarelor pe benzină cu o capacitate cilindrică de 1.0 litri, fiind disponibile unităţi aspirate natural şi turbo. Fireşte, indiferent de cutia de viteze (manuală cu 5 trepte sau CVT), tracţiunea este doar pe puntea faţă.
0
1,502
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!