Premieră: noua familie de utilitare Renault, Kangoo şi Express. Va exista şi o versiune electrică

12 Noiembrie 2020, 15:02
Denis Godorozea
Renault prezintă noua gamă de utilitare urbane Kangoo şi Express — modelele au beneficiat de un aspect exterior modificat, inspirat de conceptul spectaculos Kangoo Z.E. dezvăluit anul trecut, iar marea noutate este şi disponibilitatea unei versiuni 100% electrice de serie, chiar din momentul lansării. Concomitent, francezii intenţionează să se lanseze pe un segment mai accesibil de utilitare.
Aşadar, cu noua generaţie de utilitare urbane Renault a divizat modelele accesibile de cele mai scumpe, inclusiv destinate transportului de persoane. Respectiv, acum cumpărătorii vor putea opta pentru cea mai accesibilă versiune utilitară, dedicată strict transportului de mărfuri, denumită Express, pe când Kangoo va avea simţitor mai multe interpretări, inclusiv pentru transport de mărfuri, dar şi persoane. De altfel, utilitara Express pare a fi, în esenţă, o nouă generaţie Dacia Dokker.
Până şi în materie de design Renault Express pare să combine limbajul stilistic al generaţiilor precedente Dacia, cu cel debutat pe noile Logan/Sandero. Monovolumul nu are prea multe tangenţe cu designul Kangoo, având faruri şi elemente de caroserie originale. Respectiv, acelaşi lucru se atestă şi la interior — Express are o planşă de bord mai robustă şi simplistă, parcă preluată în întregime de la actualul Duster. Tot la interior se regăseşte un ecran tactil al sistemului multimedia, aparent similar cu cele oferite pe modelele Dacia, dar şi un instrumentar de bord actualizat cu ecran mai informativ poziţionat între cele două cadrane.
Dar fireşte, fiind un automobil de generaţie nouă, chiar şi în versiunile de bază Express corespunde normelor actuale de siguranţă şi poluare, obligatorii în Europa. Respectiv, Express beneficiază de pachetul minim de asistenţă pentru şofer, ce include un sistem de monitorizare a unghiurilor oarbe, sisteme de prevenire a impacturilor inclusiv în marşarier, dar şi un asistent de parcare. Utilitara va fi disponibilă în câteva interpretări şi va oferi un spaţiu de depozitare între 3.3 şi 3.7 m3, în funcţie de versiune.
Pe o treaptă mai sus se va situa monovolumul Kangoo. Comparativ cu Express, acesta va putea fi comandat în Europa şi într-o versiune dedicată transportului de pasageri, dar şi în acest caz Kangoo va putea oferi un spaţiu de depozitare ceva mai generos graţie formei caroseriei. Comparativ cu conceptul de acum un an, versiunea de serie are un design mai pământesc, cu forme mai ondulate, însă adaptat la limbajul stilistic actual al mărcii. Aici vedem şi semnăturile LED în forma literei "C", caracteristicile noilor Renault, dar şi o ambianţă interioară inspirată de noile Clio şi Captur. Tot la interior Kangoo va oferi scaune mai confortabile şi materiale mai scumpe, dar în esenţă, cel puţin funcţional Kangoo este foarte apropiată de Express (instrumentarul de bord, sistemul multimedia).
Pe lângă versiunea destinată transportului de pasageri va fi disponibilă versiunea Kangoo Van, pentru livări de mărfuri. În cele mai accesibile versiuni Van-urile vor avea suprafeţe exterioare nevopsite, iar în compartimentul dedicat încărcăturilor va fi disponibil spaţiu de până la 3.9 m3 în varianta standard, sau până la 4.9 m3 în versiunea cu ampatament mărit.
În cadrul premierei de astăzi, însă, nu au fost dezvăluite informaţii despre motorizările disponibile pentru Kangoo şi Express. Totuşi, francezii susţin că ambele modele vor putea fi echipate cu motorizări clasice diesel şi benzină, iar în versiunile de top va fi disponibilă şi cel puţin o variantă electrică.
0
2,017
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!