Premieră: noua generaţie Subaru BRZ! Sportiva are motor boxer şi devine mult mai tehnologizată

19 Noiembrie 2020, 09:06
Denis Godorozea
Noua generaţie Subaru BRZ a marcat premiera mondială pe circuitul Thermal Club Raceway din California, SUA, după care imagini şi primele informaţii au fost publicate în mediul online. Coupe-ul japonez se lansează cu un nou motor boxer, aspirat natural, dar şi devine mult mai tehnologizată în raport cu predecesorul. Dar, din nefericire, cea de-a doua generaţie a sportivei va rămâne dedicată cumpărătorilor americani, nu şi europeni.
Pe exterior nici cei mai pretenţioşi fani nu vor găsi vreun element comun cu generaţia precedentă BRZ — sportiva a beneficiat de un limbaj stilistic nou, dar designerii au reuşit să-i păstreze silueta inconfundabilă, astfel încât să facă să suspine inimile celor pasionaţi de sportivele clasice japoneze. Creat de forţele comune Subaru şi Toyota (GT86 de a doua generaţie va debuta mai târziu), sportiva se bucură de un stil unic şi nu trezeşte asemănări cu gamele de bază ale celor doi constructori.
Comparativ cu predecesorul, noul BRZ este mai lung cu 30 mm (4,264 mm) şi mai scund cu 1 mm (1,311 mm). Ampatamentul a fost extins cu 5 mm, până la 2,575 mm, iar lăţimea este similară — 1,775 mm. Ultimul indiciu sugerează că sportiva menţine platforma precedentă, contrar zvonurilor anterioare, dar cei de la Subaru susţin că multiple soluţii au fost ochite la noua Subaru Global Platform (SGP), inclusiv elementele şasiului.
Pentru a reduce din greutatea sportivei, a fost luată decizia de a realiza elementele caroseriei din aluminiu, iar în rezultat Subaru susţine că a reuşit să creeze cea mai uşoară sportivă cu amplasare interioară 2+2 în segmentul coupe-urilor. Greutatea proprie oscilează între 1,277 şi 1,307 kg, în funcţie de nivelul de echipare şi tipul de transmisie. Concomitent inginerii au reuşit să obţină o caroserie mai rigidă cu 50% decât anterior, ceea ce promite un comportament mai previzibil şi manevrabilitate îmbunătăţită în viraje abordate la limită. Majoritatea elementelor aerodinamice exterioare sunt şi ele funcţionale, precum prizele integrate pe părţile laterale ale barei de protecţie faţă conectate cu inciziile din aripi, sistem ce vine să asigure o forţă de apăsare adiţională.
Interiorul trezeşte mai multe asemănări cu modelele contemporane Subaru şi, deşi a fost realizat într-un mod mai spartanic, a devenit mai funcţional şi mai modern. Şoferul beneficiază de un instrumentar de bord complet digital de 7 inch şi un volan multifuncţional. Pe consola centrală s-a situat sistemul multimedia Subaru Starlink cu ecran tactil de 8 inch — acesta oferă diverse posibilităţi de conectare, precum Apple CarPlay şi Android auto, iar mai jos se regăseşte setul de comenzi pentru sistemul de climatizare. Butoane specifice pentru setări mai avansate pentru sistemul de propulsie, transmisie sau suspensie nu se regăsesc aici, însă şoferul va putea selecta unul dintre cele 5 regimuri de rulare şi să deconecteze în totalitate sistemul de stabilitate electronică. Fireşte, este prezent şi ansamblul de sisteme de siguranţă activă şi asistenţă pentru şofer Subaru EyeSight.
Una dintre cele mai curioase noutăţi vine sub capotă — japonezii au rămas fideli tradiţiilor şi au echipat noua sportivă cu benzinarul boxer de 2.4 litri, cu 4 cilindri. Motorul dezvoltă 231 CP şi 250 Nm — nu prea par ameţitoare caracteristicile, dar BRZ nici nu a fost conceput pentru stabilirea recordurilor în drag racing. Nu, habitatul acestei maşini sunt circuitele şi serpentinele, unde BRZ îşi va etala posiblităţile la maxim. Motorul se cuplează standard la cutia manuală cu 6 trepte, iar opţional cumpărătorii pot opta pentru cutia automată cu un număr similar de trepte. Cuplul este transmis în exclusivitate pe puntea spate, unde este prezent şi diferenţial cu alunecare limitată.
Va urma premiera mondială a celei de-a doua generaţie Toyota GT86, care va fi redenumită, conform informaţiilor preliminare, în GR86 (de la Gazoo Racing). Sportiva cu emblema Toyota va căpăta un aspect identic sau apropiat la maxim de Subaru BRZ, dar există şanse ca acest model să fie, totuşi, lansat şi pe Bătrânul Continent.
0
519
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!