Prima decapotabilă hibridă Ferrari: supercar-ul SF90 Spider

13 Noiembrie 2020, 10:38
Denis Godorozea
Ferrari prezintă primul supercar cu sistem de propulsie hibridă din gamă — noul SF90 Spider, derivat din bolidul Stradale, prezentat acum un an şi jămătate. Chiar şi având un sistem electrificat de 270 kg la bord, Spider-ul nu face compromisuri şi optează pentru un plafon retractabil rigid, iar în materie de performanţă nu intenţionează să cedeze mult în raport cu Stradale.
Modificările estetice sunt minime, iar asta chiar dacă din momentul premierei lui Stradale a trecut mai bine de un an. Respectiv, când cele două modele vor fi surprinse în trafic vor putea fi distinse doar prin micile detalii, precum componentele mecanismului plafonului integrat între habitaclu şi compartimentul dedicat motorului. Dar din punct de vedere tehnologic, inginerii şi designerii au muncit mult şi probabil din acest motiv lansarea decapotabilei s-a lăsat aşteptată atât timp.
Planşa de bord şi per general ambianţa interioară a migrat cu câţiva milimetri mai aproape de puntea frontală, pentru a face loc mecanismului planofului retractabil. Autorii proiectului au reuşit să integreze aici şi o pereche de montanţi de dimensiuni mai compacte, dar rigidizaţi pentru a corespunde tuturor normelor de siguranţă. Totodată, Spider este cu circa 20 mm mai scund decât Stradale.
Plafonul rigid este realizat din aluminiu — această soluţie a permis inginerilor să reducă greutatea cu circa 40 kg în raport cu un acoperiş similar din oţel. Mecanismul are nevoie de 14 secunde pentru a retrage plafonul şi poate fi acţionat din mers, la viteze reduse, fireşte. Celelalte detalii interioare, însă, sunt identice cu SF90 Stradale.
Fireşte, în aceste condiţii italienii nu au rezervat modificări şi sistemului de propulsie. Amintim că supercar-ul este propulsat de un sistem hibrid performant, ce combină benzinarul biturbo V8 de 4.0 litri şi 3 motoare electrice. În tandem unităţile dezvoltă 1,000 CP. Resursele sistemului sunt gestionate de o cutie robotizată cu 8 rapoarte şi dublu ambreiaj. Bateria de 7.9 kWh promite o autonomie de până la 25 km, iar în regim electric sportiva poate rula cu până la 135 km/h.
În ciuda soluţiilor inginereşti, Spider este, totuşi, cu 121 kg mai greu decât stradale, având o masă de 1,691 kg. Şi aici vine partea cea mai uimitoare — cele două versiuni indică performanţe dinamice similare, fiind capabile să accelereze până la 100 km/h în doar 2.5 secunde! Până şi viteza maximă este identică — 340 km/h. Singura diferenţă se va resimţi în exerciţiul de acceleraţie până la 200 km/h, unde Spider va fi mai lent cu 0.3 secunde (7.0 secunde pentru repriza respectivă) decât Stradale.
Dar şi această diferenţă poate fi redusă cu pachetul opţional Assetto Fiorano cu componente de caroserie şi suspensie modificate ce rezultă într-o greutate redusă cu 21 kg în raport cu versiunea standard SF90 Spider. Vânzările decapotabilei vor demara în viitorul apropiat cu un preţ de pornire de peste 400 mii euro.
0
1,951
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!