Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Test de emisii: PHEV-urile emit cu aproape 90% mai mult CO2 cu bateriile descărcate

24 Noiembrie 2020 - 11:38
Denis Godorozea
Un studiu realizat de organizaţia Transport & Environment demonstrează că cantitatea de emisii de CO2 în cazul maşinilor cu sisteme de propulsie de tip plug-in hybrid este cu circa 90% mai mare atunci când acestea rulează cu bateriile descărcate. Astfel, sugerează organizatorii, nivelul de emisii în cadrul exploatării reale este simţitor mai mare decât datele oficiale furnizate de constructorii auto.
În cadrul testului de emisii au fost testate 3 cele mai populare vehicule cu sistem de propulsie de tip plug-in hybrid din diverse segmente de piaţă din Europa: BMW X5, Mitsubishi Outlander şi Volvo XC60. În urma cercetărilor realizate, cei de la Transport & Environment au ajuns la concluzia că într-un regim de exploatare real, nivelul de emisii este cu mult mai mare decât cel înregistrat în cadrul testelor oficiale WLTP, despre care se vorbeşte că ar fi apropiate de realitate.
Principala cauză a acestor devieri, potrivit specialiştilor, este bateria sistemului de propulsie, care alimentează motorul electric, dar în cadrul unei exploatări de lungă durată, rezervele de energie se epuizează, iar astfel creşte considerabil şi nivelul de emisii, or maşinile rulează mai mult timp cu motorul termic pornit. De altfel, acest lucru este urmărit, cel mai probabil, de toţi utilizatorii de automobile cu sisteme de propulsie hibridă, chiar şi clasică — atunci când maşina circulă timp de câteva ore, sau în ambuteiaje, consumul de combustibil creşte considerabil, iar cifrele de consum indicate de constructori pot fi atinse doar cu bateria încărcată complet şi doar pe parcursul a câteva sute de kilometri. Acelaşi lucru este valabil şi pentru emisiile de CO2.
Chiar şi aşa, în cadrul cercetărilor realizate de organizaţia europeană, având bateriile încărcate complet cele trei automobile au indicat un nivel de emisii simţitor mai mare decât datele oficiale. În cazul lui X5 creşterea a fost de 28%, până la 41 g CO2 per kilometru parcurs. În cazul Volvo XC60 devierea a fost şi mai mare, de 62% în plus, până la 115 g, iar cel mai devastator s-a manifestat SUV-ul japonez Mitsubishi Outlander, care în cadrul testului a emis 86 g, sau cu 89% mai mult. Starea lucrurilor s-a înrăutăţit semnificativ atunci când maşinile rulau cu bateriile descărcate. Outlander a avut emisii de 164 g de CO2, XC60 — 184 g CO2, iar recordman a devenit BMW X5, cu 254 g de CO2!
Ei bine, am intuit cu toţii devieri la nivel de emisii într-un asemenea regim de exploatare a maşinilor hibride din moment ce o exploatare mai îndelungată rezultă şi într-un consum ceva mai mare. Dar cei de la Transport & Environment sunt printre primii care au demonstrat-o oficial. Ar putea oare rezultatele testului să declanşeze un proces de revizuire a metodelor de testare a nivelului de emisii şi stabilirea unui standard şi mai drastic decât actualul WLTP? Cu ce soluţii ar veni în acest caz constructorii auto, care mizează astăzi mult pe sistemele de tip PHEV, când tranziţia spre motorizările 100% electrică va dura încă câţiva ani?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter