Volkswagen lansează un nou crossover electric, e-Tharu, dar nu pentru toată lumea

4 Noiembrie 2020, 15:47
Denis Godorozea
Volkswagen completează propria gamă de electromobile cu un nou model, probabil cel mai accesibil model electric din gama actuală — noul e-Tharu. Acesta se lansează aparte de noua gamă electrică ID şi nu va fi disponibil în Europa. Dar nu prea avem motive de indignare, or e-Tharu a fost creat după o reţetă mai înapoiată şi nu uimeşte cu caracteristicile sale tehnice.
Precum şi versiunea clasică Tharu cu motoare termice, electromobilul are la bază platforma MQB, nu chiar cea mai potrivită pentru un electromobil contemporan. Astfel, şi caracteristicile acestei maşini sunt ceva mai rezervate în raport cu cele din familia ID. Volkswagen e-Tharu este creaţia comună a germanilor cu întreprinderea chinezească SAIC, cu care concernul cooperează de mai mulţi ani şi chiar are o gamă de modele mai specială şi mai accesibilă în China.
Platforma MQB aduce şi alte limitări tehnice, pe lângă performanţele şi autonomia redusă. Motorul electric este situat sub capotă, în locul motorului termic, iar astfel e-Tharu nu oferă un spaţiu adiţional de depozitare. Pe lângă aceasta, pentru reducerea costurilor de producţie germanii şi chinezii nu au apucat să modifice interiorul, astfel încât acesta este identic cu habitaclul unui Tharu obişnuit, până şi planşa de bord fiind analogică.
Aşadar, e-Tharu este echipat cu un singur motor electric de 100 kW, respectiv 136 CP şi un cuplu maxim de 290 Nm. Cu acest propulsor crossover-ul poate accelera până la 150 km/h, viteza de 50 km/h fiind atinsă îmn 3.7 secunde. Motorul se alimentează de la o baterie de 44.1 kWh, care promite o autonomie de până la 315 km, dar conform ciclului optimist NEDC. Astfel, în condiţii reale e-Tharu ar putea avea o autonomie chiar mai mică de 200 km. Ei bine, şi aceasta ar fi suficientă la un preţ accesibil, nu?
VW e-Tharu porneşte în China de la aproximativ 24,905 euro, iar preţul specificat nu include şi subsidiile de stat. Totodată, germanii explică un asemenea preţ şi cu un nivel de echipare mai generos, similar cu versiunea de top Tharu cu motor termic.
0
1,481
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!