Acest superb Mercedes-Benz 208D are doar 49 mii km parcurşi, a fost vehicul de intervenţie şi acum se vinde ca un camper de colecţie

12 Decembrie 2020, 11:14
Ilie Toma
Iată că nu doar sedanurile sau coupe-urile superbe ale celor de la Mercedes-Benz pot deveni obiecte de colecţie! Vă mai amintiţi de legendarul microbuz Mercedes-Benz T1, cum se numea el în Germania, dar mai cunoscut prin regiunile noastre cu numele versiunilor 208D, 209D, sau alte variaţii?
Ei bine, acel model a fost o adevărată legendă, cunoscut mai ales pentru durabilitatea sa exemplară. Construit cu spirit practic şi simplu, el putea munci în cele mai dificile condiţii şi de obicei ajungea să moară doar când caroseria chinuită de muncă ruginea prea tare ca să mai poată rezista. Azi Sprinterul e o legendă ce l-a înlocuit pe acesta, dar imaginaţi-vă că atunci când a apărut Sprinterul, mulţi şoferi ai acestui model spuneau că succesorul lui nici nu se compara la rezistenţă şi fiabilitate, adevărata legendă indestructibilă fiind acest 208D.
Să găseşti azi un asemenea exemplar cu parcurs mic şi în asemenea condiţie e aproape imposibil, utopic chiar. Şi e clar de ce: aceste microbuze nu erau cumpărate pentru a fi ţinute în garaje de colecţie, ci pentru ca să muncească neoprit. Şi tocmai de asta acest exemplar, cu doar 49 mii km la bord, e o adevărată bijuterie, şi îndrăznim să folosim acest cuvânt şi în raport cu un microbuz.
Acest Mercedes-Benz 208D a fost fabricat în 1993, unul din ultimii ani de producţie ai modelului. E propulsat de un motor diesel de 4 cilindri de 2.3 litri, care dezvolta 79 CP. E un microbuz cu masă totală de 2,650 kg, deci se încadrează în categoria autoturismelor, nu a vehiculelor de peste 3.5 tone.
Cum de s-a întâmplat ca un asemenea Mercedes-Benz să ajungă până azi cu un parcurs atât de mic? Ei bine, explicaţia e simplă şi logică. Maşina a servit drept vehicul de intervenţie specială, ca transportator de echipe şi echipament de salvatori într-o zonă din Germania, în care a trebuit mai mult să stea de gardă decât să intervină. Asta e unica şansă prin care asemenea vehicule pot să fi ajuns până azi cu parcurs mic.
Ulterior, microbuzul a fost transformat la interior, configurându-i-se un habitaclu cu scaune şi masă, ca un soi de camper de călătorii mai lungi. Transformările au fost minime, însă, ţinând doar de montarea diferită a scaunelor şi mesei, fiind lăsată până şi podeaua originală, cu zone cu protecţie metalică prezentă în locurile-cheie.
Având un parcurs atât de mic şi fiind prevăzut pentru o uzură îndelungată de milioane de kilometri, microbuzul ăsta e ca şi nou azi, într-o stare tehnică impecabilă. Proprietarul lui polonez de azi declară simplu: ai putea să urci în el şi să faci înconjurul lumii dacă ţi-i dori, imediat. Pentru că toată mentenanţa e la zi, iar maşina are toate reviziile oficiale la zi, fiind gata oricând de a trece în proprietarea unui eventual cumpărător. Ah, da — nu mai puţin important — maşina are toată istoria sa de service documentată, ca un adevărat vehicul de colecţie.
Şi acum, cu cât credeţi că se vinde acest legendar Mercedes-Benz 208D, într-o stare atât de excepţională? Ei bine, preţul e de 15,500 euro. Nu ştim dacă e mult sau puţini, ziceţi voi cum vi se pare!
0
24,396
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!