E americană, are 12 cilindri şi e o adevărată maşină de gangsteri: un superb Lincoln Continental Flathead Coupe, scos la vânzare în Germania

17 Decembrie 2020, 21:22
Ilie Toma
Maşina asta e din categoria celor nebuneşti, fascinante, cu care chiar n-ai fi împotrivă să faci o tură, dar pe care aproape nimeni nu s-ar încumeta să dea bani vreodată. E prea de demult, aparţine unei cu totul altei epoci şi, chiar dacă e suprinzătoare din punct de vedere tehnic sau al designului, dacă n-o iei doar ca exponat de muzeu, cel mai probabil îţi va fi şi o sursă continuă de bătăi de cap.
E un ditamai Lincoln Continental Flathead Coupe, iar foarte mulţi vor fi impresionaţi să afle că acesta e, de fapt, un exemplar din prima generaţie Lincoln Continental. Şi, în ciuda faptului că maşina asta măsoară 5.58 metri lungime, mai mult decât S-Class-ul cu ampatament lung de azi, ea e doar un coupe. Însă are banchetă deplină şi luxoasă pentru pasagerii din spate, ba chiar maşina asta era gândită mai mult să fie condus cu şofer, iar cel din faţă să se dea jos şi să-ţi deschidă el uşa. Când erau la modă în SUA asemenea maşini? Foarte demult! Acest exemplar e produs tocmai în anul 1947, deci avem de-a face cu o maşină care are... 73 de ani! Într-atât de demult, încât maşina asta nu are nici centuri de siguranţă. Volvo le inventase doi ani mai târziu.
Ei bine, şi pe atunci acest Lincoln opulent a fost imediat adorat de gangsterii din marile oraşe, pentru că doar ei şi-l puteau permite în timpul şi după cel de-al doilea război mondial, aşa că acest Lincoln a fost repede văzut de public drept o maşină de gangsteri. Când vedeai un asemenea Lincoln pe străzi ştiai că înăuntru nu putea fi decât un fel de şef al mafiei, cel puţin unul din acel oraş.
Şi acum, cum crezi că era maşina asta din punct de vedere tehnic, dacă tot e construită acum 73 de ani? Ei bine, are un ditamai motor V12 sub capotă, alimentat prin două carburatoare. Motorul era relativ compact pentru numărul său de cilindri, având doar 4.8 litri, dar livra o putere decentă pentru acele vremuri — 127-130 CP şi un cuplu maxim de aproape 300 Nm! Îţi imagezi, în anul 1947, să ai 300 Nm sub capotă?
Puterea e trimisă punţii spate prin intermediul unei cutii manuale cu 3 trepte, cu schimbător lângă volan. Iar pe centrul planşei de bord există şi un device, care ne pare ciudat azi, dar era, de fapt, un radio.
Deşi are 73 de ani de când e fabricat, motorul toarce şi azi excelent de echilibrat. Fireşte, maşina asta nu s-a păstrat pur şi simplu aşa toată vreme de aproape un secol. A fost restaurată în SUA, până în cel mai mic detaliu, dar compania germană care o vinde azi zice că întregul parcurs al motorului ar fi de doar 77,044 mile, ceea ce ar fi un pic mai mult de 120 mii km. Nu punem mâna în foc dacă e aşa sau nu, dar la asemenea maşini, produse atât de demult, e clar că tot ce e bun, e datorită restaurării, nu a păstrării în timp. E o adevărată relicvă până la urmă, şi ai noroc că merge, pur şi simplu.
Aşadar, compania germană a importat-o în Uniunea Europeană, i-a plătit toate taxele şi acum aşteaptă omul suficient de nebun şi de avut, care să vrea să cumpere nebunia asta de maşină americană de gangsteri. Sincer, credem că mai multe şanse erau să se găsească în SUA vreun asemenea cumpărător decât prin Europa, şi deja e clar că nu prea se înghesuie nimeni după ea, deşi toţi o admiră. Un fel de „Wow, mda, ce magnifică e, ce fascinantă, dar eu iau Mercedesul ăla din 1947, vă rog”.
Şi nici nu costă foarte puţin. Preţul iniţial a fost de 42,950 euro, apoi s-a mai redus la 39,950, iar azi, dacă tot e roşie şi e perioada sărbătorilor, preţul a scăzut deja la 37,950 euro. Şi ceva ne spune că maşina asta îşi va mai aştepta mult timp cumpărătorul potrivit, care să fie într-atât de pasionat de maşini americane de gangsteri de acum 73 de ani, încât să arunce atâţia bani pe ea.

ERATĂ 13:52: În textul iniţial se strecurase greşeala menţionării a 83 de ani în loc 73 ani, greşeală care a fost corectată mai sus.
0
4,409
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!