Maşini modificate care nu se devalorizează: Alpina B3 Coupe 3.3, bijuteria cu preţ exorbitant şi azi

12 Decembrie 2020, 16:12
Ilie Toma
Dacă acum o săptămână zâmbeam la un Rolls-Royce modificat de Mansory, pe care proprietarul său se tot chinuie de aproape un an să-l vândă cu un preţ exorbitant şi nu poate, deşi maşina are doar câteva mii de kilometri parcurşi, astăzi avem un exemplu diametral opus, al unei maşini modificate nu în stil de tuning ieftin, cu cu iscusinţa unui producător, iar după aproape 20 de ani de când a fost produsă şi peste 100 mii km parcurşi, această Alpina încă mai are un preţ exorbitant, refuzând să se devalorizeze.
E o superbă Alpina B3 Coupe 3.3, produsă pe baza lui BMW Seria 3 Coupe din generaţia E46. Exemplarul ăsta e fabricat în anul 2002 şi e vopsit într-una din acele nuanţe magnifice de verde, specifice celor de la Alpina. Da, se zice că dacă vrei să păstrezi şi mai mult valoarea unei Alpina în timp, ar fi preferabil să optezi pentru un verde sau un albastru tipic de-al lor.
Maşina asta a fost lansată în 1999 şi, în stil tipic pentru Alpina, a fost produsă un timp foarte limitat, doar până în 2002. Sub capotă e un motor derivat din M3-ul de atunci, de 3.2 litri, a cărui cilindree a fost mărită de cei de la Alpina până la 3.3 litri. Puterea acestui coupe era pe măsură — 280 CP la 6,100 rpm şi 335 Nm la 4,300 rpm. Cu o cutie manuală cu 6 trepte, această Alpina B3 era un adevărat vis al plăcerii condus: putea accelera de la 0 la 100 km/h în numai 5.7 secunde, iar viteza maximă ajungea la 267 km/h!
Aşadar, exemplarul ăsta a adunat aproape 120 mii km parcurşi în mâinile proprietarului său, deţinător al unei mici colecţii de maşini alese cu mult bun gust. Pentru 18 ani, parcursul nu e foarte mare, dar în acelaşi timp e clar că acesta n-a ţinut-o doar ca exponat de muzeu, ci a şi savurat-o din plin. A comandat-o cu scaune sport la interior, tot modificate de Alpina, şi cu interiorul bej cu inserţii de lemn specific al companiei germane.
Maşina venea şi cu suspensie modificată de Alpina, pentru mai multă fermitate şi control, roţi mai mari şi anvelope Michelin Pilot Sport de pe atunci. De curând maşina a primit mai multe componente noi la suspensie, care să-i menţină starea sa tehnică bună, cu istorie documentată.
În 2014 prorpietarul ei a decis să vopsească parţial caroseria, pentru a împrospăta aspectul ei vizual, şi tot aici a hotărât să scoată spoilerul Alpina de pe uşa portbagajului, care nu-i plăcea. Tot acest proces a fost minuţios documentat, pentru a nu trezi suspiciuni că maşina a fost accidentată. După asta, mai nou, el a decis să comande şi un set absolut nou de jante identice cu cele noi, originale, tot de la Alpina, încălţate în aceleaşi anvelope Michelin. Din nou, pentru a-i garanta maşinii aspectul de bijuterie.
Şi azi acest BMW — scuze, Alpina de fapt — e în continuare o bijuterie rară. Fără opulenţă aurie pe dinafară, dar ochii cunoscătorilor oricum sunt atraşi inevitabil de stilul inconfundabil Alpina.
Când era nouă, maşina asta pornea de la un preţ de imediat sub 50,000 euro şi cu tot cu opţionale ajungea şi mai mult. Şi dacă o Seria 3 Coupe obişnuită cu asemenea parcurs şi din asemenea an ar avea un preţ mai mult decât accesibil azi, atunci această Alpina B3 refuză categoric să se devalorizeze, costând aproape 28,000 euro în prezent, cu acest parcurs şi în această stare! Maşina e expusă la vânzare în Germania, în oraşul Dusseldorf.
Apropo, ăsta e vehiculul cu numărul 247 dintre toate exemplarele B3 Coupe din generaţia E46 produse şi, deoarece vorbim de Alpina, producţia foarte limitată, ingineria superbă şi bunul gust estetic sunt întotdeauna prezente pe o asemenea maşină. Tocmai de asta şi azi, la 18 ani de când a fost produs şi la aproape 120 mii km parcurşi, această Alpina mai costă atât de mult!
0
23,396
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!