Noua Toyota Mirai: primul automobil din lume care curăţă aerul de noxele produse de alte maşini

9 Decembrie 2020, 11:48
Denis Godorozea
Astăzi noua generaţie Toyota Mirai se lansează oficial în Japonia, iar cu această ocazie constructorul a dezvăluit informaţii captivante referitor la modul de funcţionare a sistemului de propulsie, a dezvăluit autonomia maximă pe care o poate oferi sistemul îmbunătăţit, dar şi a explicat detaliat ce prevede principiul minus emissions, cu care se laudă Mirai.
Cea mai captivantă informaţie dezvăluită de Toyota în cadrul premierei japoneze ţine de sistemul de purificare a aerului, integrat în noua Mirai. Principiul denumit minus emissions este parte a sistemului de admisie al maşinii, or sistemul ce pune în mişcare maşina are nevoie de oxigen, preluat din exterior, care să intre în reacţie cu hidrogenul stocat în rezervoare. După reacţie, respectiv, maşina produce emisii de apă pură, H2O, stocată într-un rezervor dedicat şi aruncată afară periodic. Scurgerea de apă are loc automatizat, dar şi manual, prin intermediul sistemului multimedia. Totodată, şoferul va putea seta anumite restricţii de scurgere a apei, de exemplu când maşina circulă într-un tunel sau parchează în garaj.
Respectiv, pentru a obţine oxigenul din exterior, aerul admis din afara maşinii este purificat, sistemul fiind marea mândrie a japonezilor. În esenţă, în partea frontală sedanul are integrat un filtru chimic sofisticat, care reţine dioxidul de carbon, dar şi noxele nocive pentru organismul uman şi mediul înconjurător, aceste elemente fiind stocate în filtru pe care nu-l pot părăsi. Aici vorbim de oxizii de azot, produşi în cantităţi mari în special de motoarele diesel, dar şi compuşi precum amoniacul sau dioxidul de sulf. Ulterior, filtrul este schimbat şi reciclat, iar astfel Toyota Mirai curăţă şi mediul înconjurător când se află în mişcare, la propriu. Mai mult ca atât, pe lângă emisiile de apă, Toyota Mirai mai poate lansa în exterior şi oxigen pur.
Rezultatele acestei purificări sunt afişate pe ecranele sistemului multimedia şi instrumentarul de bord. Deci, cu Mirai cel din spatele volanului nu se va bucura de un consum minim de combustibil, precum în cazul maşinilor hibride, dar se va mândri cu cantitatea de aer purificat în deplasările sale! Mai mult ca atât, Toyota Mirai poate deveni o sursă 100% ecologică de energie electrică, alimentând până şi ecosistemul casnic, pentru care este prevăzută o priză dedicată sub capotă. Puterea maximă constituie 9 kW, iar cu un consum mediu de energie de 0.4 kW, un plin al rezervorului de hidrogen ar fi suficient să alimenteze casa timp de 4 zile, menţionează japonezii. Totodată, în portbagaj sunt prevăzute prize de 110 V cu curent alternativ, care să alimenteze dispozitive mai compacte.
Într-un final, japonezii au relatat mai detaliat despre performanţele noii Mirai. Aceasta este propulsată de un motor electric de 182 CP şi 300 Nm, cuplul fiind transmis în generaţia actuală pe puntea spate. Rezervoarele pot stoca acum 142.2 litri de hidrogen, ceea ce promite o autonomie de până la 850 km în versiunile de bază. În prezent Toyota cooperează cu companii terţe în vederea dezvoltării infrastructurii pentru automobile alimentate cu hidrogen. În Japonia acum activează peste 130 staţii de alimentare, urmând ca în 2021 să fie active un total de 160 staţii. Până în 2026 se urmăreşte darea în exploatare a unui număr total de 320 staţii.
0
2,261
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!