Nu e E500, dar e aproape la fel de performant şi de scump. Un superb Mercedes 400E, scos la vânzare în condiţie impecabilă în Franţa!

1 Decembrie 2020, 20:28
Ilie Toma
Fanii şi admiratorii generaţiei W124 a celor de la Mercedes-Benz ştiu foarte bine deja că motorizarea E500 e cea mai venerată dintre toate, având sub capotă V8-ul ăla, dezvoltat de Porsche la comanda Mercedes-Benz şi fiind chiar asamblată la uzina Porsche pentru cei de la Daimler. Această istorie, dar şi numărul mic de unităţi produse cu indicele 500E, iar mai apoi E500 după redenumire, fac ca azi preţurile pentru exemplarele bine păstrate să pornească de pe la 80 de mii euro şi să urce chiar la sute de mii pentru cele cu parcurs mai mic şi istorie bine documentată.
Dar la Mercedes-Benz foarte multe modele şi foarte multe generaţii au avut întotdeauna nişte motorizări situate imediat sub topul mediatizat, care erau chiar mai plenare adeseori, oferind performanţă apropiată, la preţ mult mai accesibil. Şi aceste motorizări avea de obicei cifra „4” în faţă, indiferent dacă era E-Class, C-Class sau alte modele. Chiar şi despre actualui Mercedes-Benz E-Class W213 eu spuneam în 2016, la testul internaţional din Portugalia, după ce condusem toate motorizările prezente acolo, că versiunea E400 mi se păruse cea mai fascinantă şi mai savuroasă în condus dintre toate, până şi driftul pe circuit ud, pe ploaie, fiind absolut previzibil şi savuros cu ea.
Aşadar, tradiţia acestor motorizări delicioase e de mai demult la Mercedes-Benz, iar noi azi vorbim despre un E-Class cu 3 generaţii de mai devreme, cu renumitul indice de caroserie W124. Şi în acest caz, e vorba tot de un E 400, practic, doar că, fiind o maşină produsă în anul 1993, cifrele vin înaintea literei, şi ea se numeşte oficial 400E. Din 1994 încolo versiunea asta purta numele E420, dar în anul la care ne referim noi, 1993, maşina asta avea cifrele magice 400 pe uşa portbagajului.
Şi da, ea era motorizarea aproape de top, situată ierarhic exact sub 500 E. Şi ştiţi secretul? Avea sub capotă tot un motor V8! Ba chiar era acelaşi motor V8 cu indicele M119, doar că cilindreea lui era de 4.2 litri, nu de 5.0 litri. Tot patru valve per cilindru, tot extraordinar în fiecare şurub al său!
Motorul ăsta dezvolta aici 279 CP la 5,700 rpm, livrând şi un cuplu generos de 400 Nm la 3,900 rpm. Un asemenea W124 prindea prima sută în 7.2 secunde în anul 1993 şi atingea uşor o viteză maximă de 250 km/h, limitată. Puterea era livrată punţii spate prin intermediul unei cutii automate cu 4 trepte.
Iar exemplarul despre care vorbim noi azi e unic în multe privinţe. În primul rând, are doar 24,270 km oiginali parcurşi, trecând doar prin mâna a doi colecţionari până a fi expus la vânzare acum, în Franţa. E şi într-o combinaţie foarte opulentă de culori — roşu pe dinafară şi roşu pe dinăuntru, având un habitaclu tapisat cu piele.
Observaţi că şi panourile uşilor aveau piele tapisată pe interior, nu pur şi simplu acoperite cu piele discretă cum se întâmplă azi. Nu lipsesc nici inserţiile de lemn, de o culoare care se potriveşte bine cu roşul tapiseriei.
Maşina e bine echipată şi mai departe, întrucât are un sistem audio de top Technics, care se instala destul de rar în acei ani pe W124, şi care venea nu doar cu radio şi casetă, ci şi cu CD-changer.
Iar partea cea mai formidabilă a acestui Mercedes este că toate aceste componente electronice funcţionează, iar maşina e azi în condiţie originală, nu restaurată, fapt care, la aspectul său impecabil, îi creşte şi mai mult din valoare! Practic, maşina asta a avut norocul să fie pătrată de colecţionari, în mod corect, şi condusă câte puţin, pentru ca să nu îmbătrânească de la simpla trecere a timpului. Şi azi e într-o condiţie superbă, tehnică şi estetică!
Maşina e atât de deosebită, încât compania franceză, căreia i s-a încredinţa vânzarea, a scos-o şi la o sesiune foto în mişcare, pentru a accentua cât de pregitită e ea să alerge imediat, din prima clipă, în mâinile viitorului ei proprietar, aducându-i o plăcere în condus greu de echivalat până şi de 90% din maşinile produse în zilele noastre! Până la urmă, acesta e un legendar W124, cu un imens V8 sub capotă, cu 400 Nm şi 279 CP, cu cutie automată şi într-o stare de maşină nouă, aşa cum ajungeau maşinile normale abia la vreun an de exploatare. Oare nu e asta o adevărată bijuterie de vis?
Ah, da, cât costă? Mai puţin decât foarte cotatele 500E, dar nici nu foarte puţin. Exemplarul ăsta costă aproape 60 mii euro, sau 59,900 euro dacă e să fim mai exacţi. Azi până şi un E 300 nou, cu un motor de 2.0 litri turbo sub capotă, costă mai mult, nemaivorbind de E53-ul cu V8. Iar E 53-ul, peste doi ani, îl vinzi cu jumătate de preţ. Pe ăsta, peste 2 ani, ai şanse să-l vinzi cu încă 20 de mii mai scump. Sau îl poţi ţine în garajul tău mulţi ani înainte, urcând din când în când la volan, punându-ţi muzică bună în sistemul Technics, şi ieşind la câte o plimbare pe drumuri pustii, mânuind V8-ul delicios sub capotă şi meditând la sensul vieţii şi al maşinilor care-ţi dau culoare vieţii...
0
12,532
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!