Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: noua generaţie Acura MDX debutează cu două versiuni sportive

9 Decembrie 2020 - 10:33
Denis Godorozea
Primele imagini cu noua generaţie Acura MDX au fost publicate de divizia americană a constructorului premium japonez cu două luni mai devreme, însă atunci crossover-ul debuta în formă de prototip, iar astfel a trecut neobservat. Acum niponii dezvăluie versiunea de serie şi toate informaţiile tehnice. De altfel, în materie de design acest model nu se distinge prea mult de prototipul din octombrie.
Principala piaţă de desfacere pentru Acura este cea americană, unde brandul premium din portofoliul Honda înregistrează cele mai mari vânzări, dar cantitatea de automobile vândute peste ocean nu generează profituri prea mari, iar astfel niponii sunt nevoiţi să reducă din costuri. Din fericire, această strategie nu prevede limitarea gamei de modele, cu excepţia sedanului RLX, pe care MDX are menirea să-l înlocuiască în postură de navă amiral. Japonezii au ales, totuşi, unificarea substratului tehnic, dar aici ar trebui să menţionăm că o asemenea strategie este adoptată de marea majoritate a constructorilor auto.
Astfel, cea de-a patra generaţie Acura MDX are acum o platformă comună cu crossover-ul TLX. Cu schimbul de generaţii MDX a fost mărit în dimensiuni, dar a căpătat o siluetă mai atletică. Ampatamentul a fost mărit cu 72 mm, până la 2,891 mm, air lungimea constituie acum 5,039 mm, cu 56 mm mai mult decât anterior. Respectiv, SUV-ul menţine arhitectura interioară cu 3 rânduri de scaune, dar are un habitaclu mult mai tehnologizat.
Odată cu MDX debutează setul Acura Precision Cockpit, cu două ecrane de 12.3 inch, pentru sistemul multimedia şi instrumentarul de bord digital — MDX devine primul model din gama japonezilor cu cadrane de bord digitale. Pentru şofer este rezervat şi un head-up display cu o diagonală de 10.5 inch. Toate acestea pot fi personalizate, însă sistemul multimedia este controlat în continuare de touchpad-ul amplasat pe tunelul central. Totodată, japonezii rămân fideli comenzilor clasice cu butoane, ce împânzesc întreaga consolă centrală, dar nu par să fie împrăştiate haotic.
Gama motorizărilor este similară cu ceea ce oferă modelele actuale Acura în SUA — aici fără surprize noi. Motorizarea de bază este reprezentată de benzinarul aspirat natural V6 de 3.5 litri, ce dezvoltă 294 CP şi 362 Nm, ca şi anterior. În schimb, vechea cutie automată cu 9 trepte a fost înlocuită cu una nouă, cu 10 trepte, iar această tranziţie promite un consum de combustibil redus, în raport cu predecesorii, dar şi caracteristici dinamice uşor îmbunătăţite. Japonezii, însă, nu au oferit detalii exacte în acest sens. Standard Acura MDX are tracţiune pe puntea faţă, iar sistemul SH-AWD este oferit doar opţional.
În 2021 Acura promite să completeze gama motorizărilor pentru MDX cu versiunea Type S, pentru prima dată în istoria modelului. Acesta va avea sub capotă benzinarul turbo V6 de 3.0 litri, ce va oferi 360 CP şi 480 Nm. Pentru această motorizare standard este prevăzută cutia automată cu 10 trepte şi sistemul de tracţiune integrală, iar acest tandem va fi şi recalibrat pentru reacţii mai precise şi comportament savuros pe traseu. Tot în 2021 va apărea şi o versiune hibridă, care va fi total diferită de cea disponibilă pe generaţia precedentă, dar cel mai probabil împrumutată de la CR-V într-un fel sau altul.
Vânzările Acura MDX în SUA vor demara în primele luni ale anului viitor. Acolo crossover-ul porneşte de la 46,900 dolari americani. În nivelele de echipare de top şi cu tracţiune integrală MDX ajunge să coste până la 60,650 dolari, cu toate opţionalele incluse, dar cu acelaşi benzinar V6 de 3.5 litri sub capotă. Până la apariţia versiunii Type S japonezii vor oferi o versiune cu decor sportiv, numită A-Spec.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter