Sfârşit de istorie pentru Golf-ul electric: compacta părăseşte linia de producţie, fără un succesor direct

24 Decembrie 2020, 09:34
Denis Godorozea
Deşi cea de-a opta generaţie Volkswagen Golf a ajuns de luni bune pe linia de producţie, Golf 7 a mai fost menţinut la fabrica germanilor din Dresda. Este vorba despre versiunea sa electrică, numită e-Golf, chiar dacă şi ea a beneficiat de un succesor electric indirect. De altfel, decizia de a menţine varianta electrică pe linia de producţie a rezultat în urma problemelor de producţie cu care s-a confruntat proaspătul ID.3.
Conform planurilor iniţiale, Volkswagen e-Golf avea să fie pensionat în primăvara acestui an, dar problemele de soft depistate la noul ID.3 au tergiversat lansarea lui comercială, iar astfel a fost luată decizia de a menţine Golf-ul electric pe linia de producţie din Dresda până la sfârşitul anului.
Fabrica din Dresda şi-a început activitatea în 2001, când din porţile uzinei au început să iasă sedanurile mari Volkswagen Phaeton şi limuzinele Bentley Flying Spur. În 2017, însă, ţinând cont de metamorfozele pieţei, uzina a fost modernizată pentru producţia hatch-urilor electrice e-Golf. Timp de 3 ani acolo au fost produse peste 50,000 hatch-uri electrice, iar cu modelele produse la uzina din Wolfsburg, e-Golf a enumerat un tiraj total de peste 145 mii unităţi produse în cei 6 ani de carieră. Din ianuarie 2021 uzina va începe producţia noului ID.3 pe platforma MEB, iar ulterior hatch-ul va fi acompaniat de alte modele pe aceeaşi platformă. Astfel, uzina din Dresda va asigura piaţa cu o cantitate suficientă de ID.3, care se produce în prezent doar la uzina din Zwickau.
0
1,452
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!