Un nou model plug-in hybrid german: Audi A3 45 TFSI e

7 Decembrie 2020, 11:29
Denis Godorozea
Continuă electrificarea la Audi — de această dată germanii prezintă motorizarea 45 TFSI e, proaspăt lansată pentru noua generaţie a hatch-ului A3 Sportback. Aceasta devine cea mai performantă motorizare de tip plug-in hybrid din actualul portofoliu al compactei din Ingolstadt, dar în esenţă nu se distinge prea mult de motorizarea 40 TFSI e, prezentată în septembrie, preluată de la Volkswagen Golf GTE de generaţie nouă.
Aşadar, sub capota A3 Sportback 45 TFSI e s-a situat acelaşi benzinar turbo 1.4 TSI, ce dezvoltă 150 CP şi 250 Nm. Motorul cu combustie internă este acompaniat de unul electric, integrat în cutia robotizată S tronic cu 6 trepte, ce oferă 109 CP şi 330 Nm, iar astfel la activ sistemul oferă un total de 245 CP şi 400 Nm, sau cu 41 CP şi 50 Nm mai mult decât poate pune la dispoziţie un A3 Sportback similar în motorizarea 40 TFSI e. Cuplul este transmis exclusiv pe roţile punţii faţă.
Bateria prevăzută pentru 45 TFSI e este similară cu cea a versiunii incipiente, formată din 96 celule litiu-ion cu o capacitate totală de 13 kWh. Rezervele pot fi suplinite cu putere de până la 2.9 kWh, încărcarea completă având loc în 5 ore de la o priză convenţională. Puterea maximă mărită va avea un impact simţitor asupra caracteristicilor dinamice, însă. Aşa, dacă 40 TFSI e accelerează până la 100 km/h în 7.6 secunde, noua motorizare este capabilă să propulseze hatch-ul în 6.8 secunde, viteza maximă constituind 232 km/h (+5 km/h).
Germanii promit un consum mediu în regim mixt de 1.4-1.5 litri, însă acesta este calculat conform vechiului standard NEDC, depărtat de condiţiile reale de exploatare. Fireşte, un consum minim de combustibil poate fi atins doar cu bateria încărcată complet, şi doar pe distanţe scurte. În regim electric compacta poate parcurge până la 63 km (ciclul WLTP), iar viteza maximă de deplasare în aceste condiţii este de 140 km/h.
Noua versiune electrificată poate fi comandată acum în Europa. Preţurile pornesc de la 40,395 euro în Germania, fără taxe. Totodată, cumpărătorii din ţara respectivă pot beneficia de subsidii din partea statului, prevăzute la achiziţia unui PHEV, care în acest caz constituie până la 6,750 euro.
0
457
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!