Cum ar arăta faimoasa Volga rusească, dacă ar fi produsă astăzi

5 Ianuarie 2021, 19:21
Denis Godorozea
GAZ Volga a fost unul dintre cele mai îndrăgite şi dorite modele din istoria industriei auto sovietice. Perceput drept un automobil de lux, un sedan de dimensiuni mari, Volga a fost produsă în diverse generaţii şi versiuni începând cu anii 1950 şi până în 2008, când uzina rusească a renunţat la producţia autoturismelor, după care şi-a concentrat forţele în producţia vehiculelor utilitare.
GAZ-3201 Volga şi conceptul GAZ-3115, produs într-un singur exemplar în 2003

Dar cert este că constructorul, dar şi cei pasionaţi de industria auto sovietică, visau mereu la un succesor pentru legendara Volga, care după numeroase încercări şi concepte aşa şi nu a mai ajuns pe linia de producţie. Astfel, ruşii de la Kolesa.ru au încercat să-şi imagineze, cum ar arăta un succesor modern pentru Volga, inspirându-se de la generaţia GAZ-3102.
Render GAZ-3102 Volga de Kolesa.ru

Aşa cum s-a întâmplat cu cele mai multe modele iconice germane sau japoneze, cu schimbul de generaţii Volga ar fi fost mai mare în dimensiuni păşind, cel mai probabil, în segmentul E de sedanuri, unde teoretic ar concura cu modele precum Mercedes-Benz E-Class, BMW Seria 5, sau cel puţin cu modele de talia Toyota Avalon sau Volkswagen Arteon. Sau, de ce nu, cu proaspătul Aurus Senat.
Render GAZ-3102 Volga de Kolesa.ru

În imaginaţia ruşilor, Volga ar menţine câteva trăsături caracteristice predecesorilor, precum calandrul cromat cu grile verticale, blocuri optice pătrăţoase, chiar şi grilele integrate în montanţii posteriori, însă toate acestea, fireşte, într-un stil contemporan. Ei bine, în aspectul acestei Volga din imaginile publicate în mediul online putem recunoaşte cu uşurinţă actualul Volvo S90, în special prin siluetă, formele capacelor oglinzilor retrovizoare exterioare şi grilei frontale.
GAZ-3102 Volga

Varianta originală GAZ-3102 Volga a fost lansată pentru prima dată în 1981, după care a fost produsă cu multiple modernizări şi actualizări stilistice până în 2008. Iniţial sedanul cu tracţiune pe puntea spate avea sub capotă benzinarul ZMZ-4022 cu 105 CP la activ, însă au existat şi versiuni speciale pentru forţele speciale şi KGB, cu benzinar V8 de 5.5 litri, cu 195 CP.
0
6,173
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!