Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

De parcă ar fi ieşit azi din showroom: un BMW M5 E34 din 1993, scos acum la vânzare cu doar 1,900 km la bord

7 Ianuarie 2021 - 20:18
Ilie Toma
Din start începem cu esenţialul: acest exemplar BMW M5 din generaţia E34 este, cel mai probabil, cel mai nou şi mai conservat M5 E34 din câte există în întreaga lume. Doar dacă o mai fi vreo unul dosit pin subsolurile uzinei din Munchen sau prin vreo colecţie privată ferită de ochii lumii, la fel cum a stat şi acest exemplar vreme de 27 de ani!
Ca să înţelegi mai bine, maşina asta are azi doar 1,900 km pe bord parcurşi în toată istoria sa, probabil şi aceea făcuţi mai mult de dragul de a-i menţine starea tehnică funcţională, pentru ieşirile de mentenanţă. Deci, BMW-ul ăsta E34 e astăzi într-o stare de diamant şlefuit până la perfecţiune, doar că în cazul lui asta e starea lui de uzină, neatinsă, de parcă ar fi ieşit azi din showroom!
Mai mult ca atât — cu toţii ştim că exemplarele bine păstrate pe BMW-uri E34 încep a creşte în preţ tot mai mult şi mai mult. Dar aici vorbim de legendarul M5! Iar fanii BMW, cunoscători ai acestui M5, se vor întreba imediat — ce motor are, de 3.5/3.6 litri sau de 3.8 litri? Şi întrebarea va fi perfect justificată, pentru că această generaţie şi-a început cariera cu un motor de 3.5 litri, cu 6 cilindri în linie, care livra 315 CP şi 360 Nm. Dar apoi, în 1992, modelul a primit o versiune mai mare a aceluiaşi motor, de 3.8 litri, care dezvolta 340 CP, iar odată cu plusul de putere, M5-ul de atunci devenise capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în numai 5.9 secunde.
Iar exemplarul ăsta, despre care vă vorbim noi azi, e tocmai unul din cele cu motor mai mare, de 3.8 litri. În total, s-au produs numai 12,254 de exemplare BMW M5 E34, dintre care 891 au fost break-uri, aşa că sedanuri rămân doar 11,363 exemplare.
Exemplarul ăsta a fost livrat iniţial în Elveţia, unui cumpărător care a ştiut că-l va pune la păstrare încă din prima zi. Şi azi, pe parbrizul maşinii, pe interior, stă abţibildul original de la uzină, prin care cumpărătorul, primul proprietar, era anunţat despre sfaturile exploatării în perioada de rodaj — până la 2,000 km maşina nu trebuia turată mai mult de 5,000 rpm, şi nu trebuia alergată mai mult de 170 km/h. Iar până la 5,000 km pe bord, uzina BMW recomanda să se atingă viteze maxime constante de până la 220 km/h. Abia după 5,000 km motorul intra în forţă absolută, după rodajul complet. Şi ştii ce înseamnă asta, nu-i aşa? Că maşina asta, din faţa noastră, n-a trecut nici măcar rodajul!
Elveţienii au o cultură absolut specială de a păstra maşini de colecţie şi de a le preţui, asta e cert. Însă cealaltă parte a monedei e că iubesc la nebunie discreţia, iar asta îl face pe actualul proprietar, care a înmânat maşina la vânzare unei companii germane, să nu-şi laude cu prea multe detalii întreaga istorie de 27 de ani, spre 28 deja, a maşinii. Zice scurt şi la obiect: are păstrate absolut toate actele de-a lungul istoriei ei, aşa că un eventual cumpărător se va convinge imediat de autenticitatea absolută a acestui automobil.
De fapt, maşina asta pare să nu fi văzut niciodată măcar ce înseamnă umiditate sau praf. Până şi etrierele frânelor sunt într-o stare perfectă. Totul, dar absolut totul luceşte exact ca-n momentul ieşirii din showroom.
Acum, înainte de a menţiona preţul, te provocăm cu o întrebare. Dacă ar fi azi această maşină în mâinile tale, cu cât ai fi de acord s-o vinzi? Te-ai gândit la o sumă frumuşică, nu-i aşa? Cu toţii ne-am gândit, pentru că vom fi cu toţii acord că o asemenea maşină, în stare de nouă, conservată atât de superb, nu poate costa puţin.
Aşa că nu-ţi va fi de mirare să auzi nici preţul. În Germania, cu tot cu taxe, ea e vândută acum la 154,900 euro. Iar dacă ar fi să meargă la export şi s-ar deduce TVA-ul german, atunci bijuteria asta ar avea un preţ net de 133,534 euro.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter