Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Descoperire într-un garaj din Italia: un Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 blindat, în condiţie jalnică, numai bun pentru a fi restaurat

31 Ianuarie 2021 - 12:06
Ilie Toma
De multe ori vedem maşini clasice fie păstrate în condiţie excelentă, fie restaurate frumos, încât să arate de parcă ar fi ieşit deunăzi din showroom. Dar când e vorba de restaurare, contează şi starea în care a fost maşina de dinainte de marea operaţiune. Iar azi avem în vizor o maşină, a cărei stare ar putea să vă şocheze prin cât de jalnică e, dar în acelaşi timp ea e atât e rară şi de specială, încât tot efortul ei de restaurare ar putea să-şi adeverească investiţia şi timpul necesar. Aşadar, haideţi să vedem despre ce e vorba.
E un Mercedes-Benz 450 SEL 6.9, din generaţia W116, adică un S-Class de vârf al acelor vremuri, cu cel mai mare motor posibil sub capotă — V8-ul din seria M100, de 6.9 litri, care dezvolta 286 CP. Motorizarea asta de top s-a produs doar între anii 1975 şi 1980, iar azi continuatorii săi morali sunt considerate versiunile S 600 şi S 65 AMG chiar.
Foto: un alt exemplar Mercedes-Benz 560 SEL 6.9 blindat, în condiţie exemplară

Pe parcursul celor 6 ani de producţie, în întreaga lume s-au vândut doar 7,380 exemplare de 450 SEL 6.9. Dar exemplarul despre care vorbim noi azi şi care a fost descoperit într-un garaj din Italia e unul blindat. Şi aici trebuie să facem o distincţie. Modelul ăsta era deja foarte popular în acei ani printre tot soiul de monarhi, prinţi şi şeici, aşa că foarte mulţi şi-l doreau, dar cu o protecţie ceva mai avansată pentru siguranţa lor. Aşa că au apărut repede companii care ofereau asemenea servicii, de a transforma un 560 SEL 6.9 standard într-un vehicul blindat. Dar aceste lucrări se făceau post-cumpărare, adică maşina intra în atelierul lor normală, şi ieşea de acolo blindată. O asemenea companie renumită a fost pe atunci Armalite, de exemplu, care a modificat circa 125 de asemenea vehicule pentru diverşi clienţi generoşi.
Însă au existat şi clienţi care-şi doreau să primească un asemenea Mercedes blindat direct din uzină. Într-o epocă în care Mercedes-Benz încă nu pusese la punct o linie separată precum cea cunoscută drept Guard mai târziu, asemenea blindaje se făceau ocazional şi, la drept vorbind, nu erau neapărat mai bune decât blindajele făcute de companii separate, pentru că cea mai mare parte se făcea tot după ce maşina ieşea de pe linia de asamblare, prin multă muncă manuală.
Iar marea raritate a acestui exemplar de Mercedes-Benz 560 SEL 6.9 din Italia este anume faptul că e o lucrare originală a uzinei. Mai mult ca atât, deşi n-am putut verifica oficial, mai multe zvonuri spun că uzina ar fi vândut doar 8 exemplare de 560 SEL 6.9 blindate în istoria modelului! Doar opt! Iar asta înseamnă că maşina asta ar fi doar una din cele 8!
Mercedes-ul din garajul italian i-a aparţinut renumitului afacerist italian Paolo Romanazzi, un personaj foarte controversat în Italia anilor 70 şi 80. Maşina i-a fost livrată în anul 1976, iar Romanazzi chiar avea nevoie de o maşină blindată în acei ani, or, îşi făcuse nenumăraţi duşmani şi primise ameninţări cu moartea. Mai mult ca atât, maşina asta a fost cea care i-a salvat viaţa în anul 1980, atunci când s-a încercat răpirea lui pe o autostradă de lângă Roma, cu focuri de armă şi urmărire. Oferindu-i protecţia necesară împotriva gloanţelor şi având forţă imensă sub capotă, acest Mercedes-Benz a putut lăsa în urmă atacatorii şi astfel tentativa acestora s-a soldat cu eşec pentru ei şi cu viaţa salvată pentru proprietarul său. Iar toate astea îi dau valoare istorică imensă acestui Mercedes, chiar dacă starea lui de azi e absolut jalnică.
Maşina a fost pensionată, practic, în 1986, când Romanazzi şi-a comandat următoarea generaţie. Mercedes-ul a continua să stea în garajul său, ieşind foarte rar pe drumuri şi fiind privat de atenţia necesară. Aşa a ajuns starea lui să se deterioreze vizibil, până când italianul a şi decedat, într-un final, la vârsta de 83 de ani. Cauciucurile maşinii au crăpat peste tot, garniturile şi-a pierdut etanşarea, interiorul a devenit pradă faunei unui garaj părăsit. În starea în care arată maşina asta azi, unica ei şansă de reînviere la viaţă e o restaurare temeinică, până la cel mai mic bold. Toată caroseria trebuie dezbrăcată, revopsită, reasamblată cu componente noi, de la adezivi până la cauciucuri, iar în cazul unei maşini blindate, asta e şi mai greu de făcut. Deci, Mercedesul ăsta necesită o muncă sisifică, de ani de zile, probabil.
Dar, la final, ar putea rezulta într-o maşină superbă, restaurată, cu o istorie formidabilă în spate şi cu o raritate la care mulţi colecţionari ar putea doar visa. Prin urmare, vreun colecţionar cu experienţă ar putea face calculele şi ar putea decide că efortul e meritat. Aşa cum e azi, Mercedesul ăsta e vândut la o licitaţie online şi are un preţ minim de 20,000 euro. Dar încă n-a licitat nimeni pentru el, deşi experţii de la casa de licitaţii estimează că maşina ar valora cam 27 mii de euro în starea deplorabilă în care este.

Ce crezi, se va găsi cineva care să ia acest Mercedes-Benz cu istorie frumoasă, dar în condiţie jalnică, la un preţ de cel puţin 20 mii euro?
Foto: nu, ăsta nu e un rezervor de gaz GPL, ci de oxigen, pentru maşini blindate
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter