Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

E negru, e din 1999 şi are 420 CP sub capotă! Unul din cele mai rare Mercedes E-Class W210, scos la vânzare în Polonia

2 Ianuarie 2021 - 18:11
Ilie Toma
Mercedes-Benz E-Class din generaţia W210 se bucură deja de un statut notoriu, dar şi între mulţimea de versiuni ale acestei generaţii au existat ipostaze într-atât de rare, încât au obţinut o alură aproape mitologică, puţini mai crezând că ele au existat în general.
Maşina asta neagră, fabricată în anul 1999, e tocmai o asemenea versiune mistică. Şi asta pentru că era semnată de BRABUS, după un tratament magnific de tuning. Numele complet al ei ar fi BRABUS 6.0-32, şi raritatea ei absolută vine din faptul că atelierul german de tuning a apucat să producă foarte puţine asemenea versiuni, pe atunci existând încă două alte variante mai puternice, bazate pe interpretările AMG.
Când a apărut inţial această variantă, ea se baza pe motorizaea E420 a lui E-Class W210, cea mai puternică motorizare non-AMG. Sub capota motorizării de serie era renumitul motor M119, un V8 de 279 CP şi 400 Nm, cu câte 4 valve per cilindru. Doar că în 1997 Mercedes-Benz a decis să schimbe această motorizare pe versiunea E430, care venea tot cu un V8, de aceeaşi putere, însă de această dată era vorba de V8-ul mai nou, M113, cu câte 3 valve per cilindru. Sub capota acestei versiuni noi el avea 4.3 litri. Odată cu asta, o modificare similară de motoare s-a făcut şi sub capota versiunilor AMG ale lui E-Class W210.
Dar creaţia celor de la BRABUS a mai continuat a fi produsă în număr mic în această ipostază, cu motor M119 sub capotă, cu câte 4 valve per cilindru, totalizând 32 valve în total. Toate schimbările făcute de Mercedes-Benz eclipsaseră atunci această ipostază de tuning şi au dus-o încet la scoaterea din ofertă, în favoarea celor modificate pe bază de AMG, dar asta nu înseamnă că o asemenea maşină era mai puţin fascinantă!
Motorul de sub capotă, fusese adus de BRABUS la o cilindree de 6.0 litri, iar puterea maximă de care devenise capabil acest E-Class W210 era de 420 CP, cu un cuplu maxim de 618 Nm! Şi azi asemenea parametri sunt uluitori, dar pe un sedan din 1999 ei erau pur şi simplu demenţiali!
Odată cu modificarea motorului, cei de la BRABUS aplicau un nou vitezometru, cu indicaţii de până la 330 km/h! Şi asta pentru că legendele spun despre aceste maşini că ele puteau lesne atinge viteze apropiate de 300 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h era de sub 5 secunde!
Marea problemă a acestor maşini e că au fost produse şi livrate în număr extrem de mic. Într-atât de mic, încât azi informaţii complete despre ele există probabil doar prin arhivele de la subsol ale celor de la BRABUS. Tocmai de asta unele maşini pretind a avea 408 CP, altele — 415 CP, altele 420 CP, iar unele 425 CP, într-un mod similar variind şi cuplul maxim, în zona a 610-625 Nm. Nu e exclus că toate aceste iteraţii au existat, fiecare în câteva exemplare, până BRABUS a încetat să le mai producă. Dar exemplarul despre care vorbim noi azi are declarate datele de mai sus — 420 CP şi 618 Nm.
El a fost scos la vânzare acum în Polonia, iar preţul său este pur şi simplu uriaş: 49,000 euro! Maşina mai pretinde a avea un parcurs excepţional de mic, de doar 85,700 km, dar această cifră ar mai trebui verificată suplimentar, prin documente confirmative. Dacă ea ar fi veridică, atunci, la cât de rar e acest model, probabil îşi merită banii enormi ceruţi pe el.
Tu ce spui? Crezi că un asemenea Mercedes-Benz E-Class W210 cu 420 CP sub capotă de la BRABUS şi într-o ipostază atât de rară şi-ar merita preţul exorbitant cerut pe el?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter