Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

E doar un vechi taxi londonez la prima vedere, dar are un V8 de 8.2 litri sub capotă şi accelerează ca un supercar

11 Ianuarie 2021 - 20:36
Ilie Toma
Da, aparent vehiculul ăsta e doar un banal taxi londonez negru, despre care ai putea să crezi orice, numai nu că poate fi rapid ca un supercar. Dar exemplarul ăsta, scos acum la vânzare în Austria, e făcut tocmai pentru a lăsa oamenii cu gura căscată — de la şofer şi pasageri până la cei care rămân departe în spatele taxiului-rachetă!
Primele indicii, de fapt, care te pot duce cu gândul la ceva mai multă performanţă decât cea a dieselului leneş de stoc, vin de la garda la sol mai coborâtă, dar şi de la jantele ce par suspect de intrigante. Dar pe măsură ce descoperi transformările, te gândeşti că cineva a fost nebun de tot să se aventureze într-o asemenea modificare a unui London Taxi din 1989! Da, atunci e fabricat acest exemplar!
Sub capotă, însă, a fost montat cel mai mare V8 american pe care l-a găsit proprietarul său englez — un imens big-block de Chevrolet, de 8.2 litri şi 450 CP! Şi, paradoxal, dar taxiul demenţial nu e făcut acum, ca un experiment ştrengăresc, ci e modificat aşa 25 de ani în urmă! Iar de 25 de ani încoace lasă gurile căscate cu succes de pe unde apucă, fără vreo problemă tehnică!
Modificarea a fost făcută, deci, în Marea Britanie, fiind dirijată de proprietarul său britanic din acei ani. Iar ea nu s-a limitat doar la un motor mai mare — s-au schimbat şi cutia, şi elementele de transmitere a tracţiunii spre spate, de la arbore cardanic la diferenţiale şi semiaxe, toate ca să reziste puterii imense. Ba chiar şi suspensia e una nouă, hidraulică, ce poate fi săltată, în stil pur american!
Mai mult ca atât, englezul a fost atât de entuziasmat de munca pe care a făcut-o, încât a editat şi un manual cu instrucţiuni detaliate despre modificările făcute maşinii şi despre eventuala mentenanţă de mai departe. Maşina are şi un album foto cu toate etapele modificării, dar şi un dosar întreg de invoice-uri, care să-i certifice profesionismul şi transparenţa cu care a fost modificată.
Dar cea mai bună certificare a muncii făcute e, probabil, fiabilitatea de care a dat dovadă acest taxi vreme de 25 de ani încoace, după ce i s-au făcut aceste modificări.
Dar să nu te aştepţi la un confort de taxi londonez original la interior. În faţă există doar locul şoferului, pe partea dreaptă, cea stânga fiind ocupată de radiatoare şi boxe imense.
Planşa de bord e plină de indicatoare analogice sport, iar pe bancheta spate există doar un singur tron, înconjurat de rafturi şi boxe. În faţa tronului mai există două scaune retractabile de rezervă, dar acelea sunt mai degrabă pentru pasageri ocazionali.
În rest, taxiul ăsta e un adevărat hot rod în haine elegante şi anoste englezeşti. Palid şi banal la prima vedere şi o adevărată rachetă când se dezlănţuie!
Acum 10 ani maşina a fost cumpărată de un austriac, care a importat-o în ţara sa, ca vehicul clasic, fapt care i-a permis păstrarea volanului pe dreapta. N-a exploatat-o prea intens ca număr de kilometri, deşi la vehiculul ăsta e de prisos să mai vorbeşti despre parcurs total. Preţul e cosmic, exact ca şi performanţele sale de rachetă: austriacul vrea tocmai 44,990 euro pe el!
Ce zici, îşi merită banii această creaţie ciudată?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter